Någon som har byggt en sådan ?
Någon som har byggt en sådan ?
Undrar om det är någon som har byggt en MaxiNew och får den till att fungera ska nog inte utveckla mig mera bruka vara ett känsligt ämne och man åker ur fortare än kvickt på Forum men jag har försökt fråga lite diskret.

Jo men visst finns det analoga kodningen kvar åtminstånde här och jag har kabelvision min gamla dekoder fungerar fortfarande var bara sugen på att testa en ny version så därför undrade jag om någon hade byggt en MaxiNew för den är inte så jäklig att ställa in när man ska trimma in den första gången efter som den har en Pic 16F84 krets så slipper man en massa trimportar.
hur fungerar det där med analog kabeltv igentligen... har en kompis som har kabeltv i lägenheten, dvs antennslad i väggen med tv3 femman osv.. så det måste ju vara analogt, men han har oxå möjlighet att koppla in en comhem box.
är det 2 separata system, ett för comhems digitalboxar och ett analogt för dom som inte vill skaffa en box? kan man isåfall snickra ihop en sånn där maxiview å koppla in(?)
blev lite endel rörigt men ja hoppas ni förstår vad jag menar =)
är det 2 separata system, ett för comhems digitalboxar och ett analogt för dom som inte vill skaffa en box? kan man isåfall snickra ihop en sånn där maxiview å koppla in(?)
Varför ser man aldrig UPC nämnas i dessa diskussioner? UPC använder ett stjärnnät där kanaler som inte är "upplåsta" har en rullande blid med lite knastrigt ljud.
Jag kollade på kompositsignalen från en sådan kanal med oscilloskop och det verkar som om de på något sätt har överlagrat en störsignal över den vanliga signalen. Min gissning efter att ha tittat på bilden och på signalen är att de slänger in en trekantsvåg som triggar vertikal synk och också ger upphov till ett vit/svart band i toppen på bilden.
Någon som vet mer om detta? Är helt ny vad gäller videosignaler...
Arvid
Jag kollade på kompositsignalen från en sådan kanal med oscilloskop och det verkar som om de på något sätt har överlagrat en störsignal över den vanliga signalen. Min gissning efter att ha tittat på bilden och på signalen är att de slänger in en trekantsvåg som triggar vertikal synk och också ger upphov till ett vit/svart band i toppen på bilden.
Någon som vet mer om detta? Är helt ny vad gäller videosignaler...
Arvid
I comhem är analoga signalerna okodade medans digitala är kodade med ett system som är Conax + viaccess. dvs du behöver en digitaldekodersven skrev:hur fungerar det där med analog kabeltv igentligen... har en kompis som har kabeltv i lägenheten, dvs antennslad i väggen med tv3 femman osv.. så det måste ju vara analogt, men han har oxå möjlighet att koppla in en comhem box.