Någon som har byggt en sådan ?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Seagate

Någon som har byggt en sådan ?

Inlägg av Seagate »

Undrar om det är någon som har byggt en MaxiNew och får den till att fungera ska nog inte utveckla mig mera bruka vara ett känsligt ämne och man åker ur fortare än kvickt på Forum men jag har försökt fråga lite diskret.

:)
Användarvisningsbild
PaNiC

Inlägg av PaNiC »

Vad är en MaxiNew?
mullemeck
Kontakt:

Inlägg av mullemeck »

efter lite googlande hittade jag att det var en kabeltv dekoder..

antagligen därför han inte vill berätta mer om den..
Användarvisningsbild
Seagate

Inlägg av Seagate »

Ni får ursäkta mig för att jag inte skrev att det var en piratdekoder men som sagt på dom flesta forumen om man bara nämner piratkort och dekoder så spikar dom upp en på väggen och slänger hammaren i sjön....hehe

:)
Användarvisningsbild
Melker

Inlägg av Melker »

Är dom olagliga att inneha eller bygga?
Användarvisningsbild
strombom
Kontakt:

Inlägg av strombom »

är inte den till för analog kryptering? finns det analoga sändningar nuförtiden?
Användarvisningsbild
Seagate

Inlägg av Seagate »

Tja... att bygga en till sig själv är ju att inneha en dekoder och det kan ju inte vara lagligt att titta på kanaler som man ska betala för igentligen.
Användarvisningsbild
Seagate

Inlägg av Seagate »

Jo men visst finns det analoga kodningen kvar åtminstånde här och jag har kabelvision min gamla dekoder fungerar fortfarande var bara sugen på att testa en ny version så därför undrade jag om någon hade byggt en MaxiNew för den är inte så jäklig att ställa in när man ska trimma in den första gången efter som den har en Pic 16F84 krets så slipper man en massa trimportar.
Användarvisningsbild
strombom
Kontakt:

Inlägg av strombom »

jag tror att det är olagligt både att bygga, inneha och använda, så ingen lär ju avslöja ifall de själva har en...

/Johan
Användarvisningsbild
tusse

Inlägg av tusse »

anton

Inlägg av anton »

jag har piratkort.! det är inte olagligt att inneha men däremot olagligt att använda..så om snuten kommer o ser att man har de så säger man att man inte använder de!:D
Användarvisningsbild
Seagate

Inlägg av Seagate »

Ja nu är den i alla fall tillverkad och testad och den fungerar bra så nu vet man att den modellen fungerar. :D
sven

Inlägg av sven »

hur fungerar det där med analog kabeltv igentligen... har en kompis som har kabeltv i lägenheten, dvs antennslad i väggen med tv3 femman osv.. så det måste ju vara analogt, men han har oxå möjlighet att koppla in en comhem box.

är det 2 separata system, ett för comhems digitalboxar och ett analogt för dom som inte vill skaffa en box? kan man isåfall snickra ihop en sånn där maxiview å koppla in(?)

blev lite endel rörigt men ja hoppas ni förstår vad jag menar =)
Användarvisningsbild
arvidb

Inlägg av arvidb »

Varför ser man aldrig UPC nämnas i dessa diskussioner? UPC använder ett stjärnnät där kanaler som inte är "upplåsta" har en rullande blid med lite knastrigt ljud.

Jag kollade på kompositsignalen från en sådan kanal med oscilloskop och det verkar som om de på något sätt har överlagrat en störsignal över den vanliga signalen. Min gissning efter att ha tittat på bilden och på signalen är att de slänger in en trekantsvåg som triggar vertikal synk och också ger upphov till ett vit/svart band i toppen på bilden.

Någon som vet mer om detta? Är helt ny vad gäller videosignaler...

Arvid
Användarvisningsbild
Garfield

Inlägg av Garfield »

sven skrev:hur fungerar det där med analog kabeltv igentligen... har en kompis som har kabeltv i lägenheten, dvs antennslad i väggen med tv3 femman osv.. så det måste ju vara analogt, men han har oxå möjlighet att koppla in en comhem box.

är det 2 separata system, ett för comhems digitalboxar och ett analogt för dom som inte vill skaffa en box? kan man isåfall snickra ihop en sånn där maxiview å koppla in(?)

blev lite endel rörigt men ja hoppas ni förstår vad jag menar =)
I comhem är analoga signalerna okodade medans digitala är kodade med ett system som är Conax + viaccess. dvs du behöver en digitaldekoder
Skriv svar