Jag tycker mig vara klar med Line_OUT och Line/Mic_IN som jag slagit ihop.
Jag håller fast vid mina ensamma trafos enbart på datorsidan men jag har som sagt byggt om utgående lina (sett från labbet) till att nyttja en volymkontroll och därmed lite förstärkning och detta pga MiaM's trevliga tips men också pga att det känns lite onödigt att ha en ingång för både Line och Mic (samtidigt som Mic-ingången dessutom inte sägs vara garanterad stereo).
Sen har jag infört opto-kopplare för UART-sidan av RS232 med två helt olika och galvaniskt isolerade matningar, känns bra.
Nästa steg blir att även kunna koppla om mellan 5V/3V för RS232-kretsarna, är inte helt säker på hur jag ska göra det men tanken är två matningar till bara dvs typ en 7805 för ena spänningen hos ena RS232 och en LM317 för alternativ 3V hos densamma samt samma procedur (men galvaniskt isolerad) för den andra kretsen, känns dock som om jag förstår för lite för det viktiga är väl att UART-snittet kan köras på både 3V/5V? Jag menar, kretsen längst ner borde inte behöva annat än 5V medans den övre skulle kunna vara pendlingsbar mellan 5V/3V för det är ju där själva UART är, om man säger.
Det är mycket man inte kan om elektronik

MVH/Roger