Jag tror tyvärr inte ett dugg på den idén, marken har ju ganska hög resistans... Men vist, om man har polerna väldigt nära snigeln kan det nog gå, eftersom snigeln har lägre resistans än marken kommer ju det mesta av strömmen gå genom snigeln, om den inte redan har försvinnit innan den kommer fram till snigeln..

Men vist, några miljoner volt så att du kan pumpa in några A så skulle det kanske fungera
Jag går just nu i samma funderingar som JimmyA, dvs.
"Om inte Muhammed kan komma till berget så får väl berget komma till Muhammed.";
Min idé är att man gör en fälla, typ en ölburksfälla, men självklart med elstängsel, alternativt eldkastare som tar död på den. Men istället för att använda öl för att locka ner dem där så lägger man helt enkelt en död snigel där

. Efter bara en liten stund kommer några kannibaliska vänner och ska äta upp honom, men de inser inte att de själva kommer bli skoningslöst dödade och lägga sig bredvid den andra som bete

.
Vad tror ni? Är det effektivare än öl?
Edit: Ett annat plus är att då kan sniglarna få äta sina sniglar så kan jag få dricka upp min öl själv utan hjälp

.