Projektarbete; Eldriven minimoto. Bilder + Film [KLART]

Berätta om dina pågående projekt.
Polaren
Kontakt:

Inlägg av Polaren »

CyberLeffe: Jag tog bara ett P1000 papper och slipade till ytan lite smått så jag inte slipade bort färgen sen drog jag över med klarlack.
Tejpen jag använder är grön/gul märktejp som används till att märka kablar i tex elcentraler. Om man ska köpa "riktiga" rullar får man räkna med säkert 60:- rullen och det är inte mycket man får.
Och jo, den veckade sig men tog rakbladet och gjorde 2 små snitt och lade omlott.

wombat: Det är bara att släpa fram svetsen och börja :wink:
Tack för tipset men jag var på clasohlson igår och det ligger inte i samma stad tyvärr :D Får hoppas jag klara mig med min nylonduk.

//polaren
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Det brukar gå bra med nylonduk. Jag kör oftast med tidningspapper.
Som slipmedel fungerar det med tandkräm som har blekmedel/"granual". Det finns en tråd om det i Övrigt-kategorin (ganska långt bak.)

Blöt Svinto i borrmaskinen på högt varv fungerar ibland också, men inte till de sista slip/puts-stadierna. Nackdelen är att det flyger omkring små Svinto-trådar när man kört ett tag. Misstänker att det inte är meningen att man ska skruva fast Svinto i borrmaskinen.... :)

edit: För en tid sedan fick jag väldigt mycket rester över när jag skalat massa sladdar. Jag satte ihop alla trådar till ett knippe och lödde i ena änden. Sedan var det bara att sätta in den i borrmaskinen och använda som stålborste (modell extramjuk.) Nu använder jag den för att fräscha upp kopparn på kretskort innan lödning. 8)
Användarvisningsbild
MicaelKarlsson
Kontakt:

Inlägg av MicaelKarlsson »

>>Som slipmedel fungerar det med tandkräm som har blekmedel/"granual"
Jodå så länge det finns slip/polermedel i tandkrämen går det riktigt bra.

Själv föredrar jag Colgate till plexi och Acta till tänderna. :D

Bild

Som ni ser blir det riktigt blankt med tandkräm och så luktar det riktigt trevligt till skillnad från t.ex. Autosol.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Var och köpte lite våtslippapper för några veckor sedan till mitt lilla lager och råkade slå ett öga på ett lätt rödaktigt ark som jag inte sett innan. Kände på ytan men kände ingenting alls och kände då på undersidan men den kändes likadant. :? Tänkte vad är detta.. 1600 korns papper känner man att det är något på men detta kändes som ett vanligt pappersark tom om jag drog nageln över det. Tittade lite noggrannare på baksidan och ett ord som stod där gjorde att jag direkt förstod varför jag inte känt något - Emerypaper. Vet inte vad det ligger på men säkert en bit över 2000 i korn om det räcker det känns exakt som ett vanlig pappersark om man drar fingret över det. Håller man det vid en lampa så ser man dock att det blir mycket små reflektioner från kornen på det.
Användarvisningsbild
Jine
Kontakt:

Inlägg av Jine »

http://en.wikipedia.org/wiki/Emery_paper

:) Emery är tydligen en minderal :)

http://shorinternational.com/Emery.htm

Enligt det där finns det alltså vattenslippapper upp till 8000!? :D Det är ju skitfint.
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

8000 :!: Man måste ju slipa grövre bara genom att titta genom plexiglaset! :lol:
Polaren
Kontakt:

Inlägg av Polaren »

UPDATE!

Nu har jag äntligen lackerat ramen, de som inte vet så är det väldigt jobbigt att lackera en sådan sak. Mycket svårt att komma åt överallt!
När jag slipa bort all rost från ramen upptäckte jag att den där nylonduken jag köpte funka skitbra till det! Mycket bättre än sandpapper.
Men ni får njuta lite av bilderna, de får tala för sig själva. Orkar inte skriva så mycket :D

Bild

Bild
Tog en stund att få bort all rost.. Syns det?

Bild

Bild
Började lackera som tidigare bild men de blåste så mycket så jag satt mig där istället.

Bild
Nu får ni använda er fantasi och föreställa det sista!

Bild
Var svårt att få en bra bild där man ser att de är blankt.

Det var allt jag hade att bjuda på denna gång! Nästa gång kan det hända att ni får se den färdig! Ska vara klar om 3 dagar så det är inte helt omöjligt.
Kommentera gärna som jag har sagt tidigare. Kul och veta vad andra tycker, tar även emot dålig kritik!

//Polaren
Användarvisningsbild
13th.Marine
EF Sponsor

Inlägg av 13th.Marine »

:bravo:

Ser riktigt snyggt ut!

Väntar med spänning på slutresultatet!
Polaren
Kontakt:

Inlägg av Polaren »

Nu har jag blivit KLAR med alla delar så jag slänger upp en lite rolig bild.
EN BYGGSATS!
Resultatet kommer imorgon då jag har tid :) dock är inte motorn med på bild då det befinner sig på en annan plats

Bild

Det var allt från mig. God natt!

//Polaren
Användarvisningsbild
ehf
Kontakt:

Inlägg av ehf »

Jag tar två! ;)
Användarvisningsbild
Greensilver
Kontakt:

Inlägg av Greensilver »

Mmmmm..... Den senaste bilden såg jäkligt inbjudande ut! Känns som om man skulle vilja komma förbi och hjälpa till. :wink:

Har följt den här tråden ett bra tag men inte skrivit något så jag får väl passa på att säga hur fint jag tycker att det ser ut nu. Snyggt jobb och kul att Du delar med Dig av bilder med mera! :)
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin

Inlägg av GeekJoan »

Aha, du har köpt den på IKEA! :lol:
Polaren
Kontakt:

Inlägg av Polaren »

Hejsan.

Nu har jag den kvarstående bilden.. Nu är den HEL!
dock inte helt klar med all elektronik men det kommer endå inte synas sen så orkade inte greja med det innan jag slängde upp lite bilder =)
Titta och njut av denna vackra varelse.. Kan säga att jag är mycket nöjd med mit resultat av det!

Bild

Bild

Bild

Tack för mig, ni får gärna hålla tråden vid liv om någon har massa frågor ang. mitt arbete!

//Polaren
Användarvisningsbild
13th.Marine
EF Sponsor

Inlägg av 13th.Marine »

Nu saknas bara filmen! =)
Användarvisningsbild
Korken

Inlägg av Korken »

Grymt snyggt!

Men ska ni inte dit med en liten sadel och hantag på styret?

//Emil
Skriv svar