Jag tackar för denna information.säter skrev:DOS 6.22 på de flesta.rogerk8 skrev:Vilken DOS-version kör du?
Mha fantastiska EF har jag relativt nyligen lärt mig att just 6.22 är "bäst".
MVH/Roger
Jag tackar för denna information.säter skrev:DOS 6.22 på de flesta.rogerk8 skrev:Vilken DOS-version kör du?
Snälla, lämna mig ifred.HUGGBÄVERN skrev:Men varför "byta upp sig så mikrominimalt?! Gå ALL IN, och uppdatera så mycket det går. Det är väl bättre att ha fungerande grejer än att vara sarkastisk mot folk som vill ha fungerande program, för att sedan i tid och otid kräva hjälp för att de egna verktygen är föråldrade ...![]()
Du har i grund och botten rätt naturligtvis, det råder ingen tvekan om det.swesysmgr skrev:Det finns inget att vinna på att byta ut en uråldrig version mot en halvgammal, ta den senast tillgängliga, då får du bäst kompatibilitet med moderna websidor.rogerk8 skrev:Jag tackar för denna hjälp men jag förstår ändå inte riktigt.lgrfbs skrev:Så här ser det ut:och under:
Index of /pub/firefox/releases/52.0esr/win32/en-US/
ligger det en exe-fil.
Klicka på länken som swesysmgr gav dig och välj version och språk så bör du få den fil du behöver.
En exe-fil säger du, visst jag vet att sådan är "körbara" men på vilket sätt?
Jag skulle nämligen vilja tanka hem en exe-fil för 47:an men jag vill ha den som en setup-fil dvs typ samma som att tanka hem en bild från nätet om man säger dvs jag vill INTE att FF skall uppgraderas så fort jag klickar på länken, jag vill hellre ha den som setup-fil på min hårddisk medans jag typ funderar.
Att browsern är seg och klagar på att script hänger sig tror jag beror av att javascript och annonser i dagens sidor inte kommer överens med din mycket gamla version av Firefox.
Jag minns inte exakt hur detta såg ut i FF31 men i de modernare varianterna har du bra möjligheter att slå på/av cookies m.m. selektivt för olika sidor och kan då tillåta TI, Elfa m.fl. att göra det du behöver samtidigt som annons- och videotunga sidor blockeras till max.
Till skillnad från vissa andra hackar du i alla fall inte på mig modell personangrepp utan accepterar och respekterar den jag är.rvl skrev:Det skulle också jag (och många andra) rekommendera, men det spelar inge roll, för Roger gör ändå som han gör.swesysmgr skrev:Det finns inget att vinna på att byta ut en uråldrig version mot en halvgammal, ta den senast tillgängliga, då får du bäst kompatibilitet med moderna websidor.
Lugn och fin nu, det där var väl inget personangrepprogerk8 skrev:Till skillnad från vissa andra hackar du i alla fall inte på mig modell personangrepp utan accepterar och respekterar den jag är.rvl skrev:Det skulle också jag (och många andra) rekommendera, men det spelar inge roll, för Roger gör ändå som han gör.swesysmgr skrev:Det finns inget att vinna på att byta ut en uråldrig version mot en halvgammal, ta den senast tillgängliga, då får du bäst kompatibilitet med moderna websidor.
Jag tackar för detta.
Ber om ursäkt om jag missförstod det som skrevsrogerk8 skrev:Du får läsa hela HB's inlägg...
Får man fråga vad du använder dina DOS-maskiner till?säter skrev:DOS 6.22 på de flesta.rogerk8 skrev:Vilken DOS-version kör du?
Det här är en intressant kommentar.Hela tiden hålla på att uppfinna hjulet på nytt.