Köpa Elbil från Kina!

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Före du ens kan förvänta dig att någon annan ska svara/beställa, så måste du minst ta reda på om den går att regga i Sverige, och vad slutpriset blir.

Det har ingenting med att vara miljömedveten eller inte. Det har med att bli "lurad" att köpa en bil som går att använda eller inte.
FredrikNestor

Inlägg av FredrikNestor »

Danei: Klart bilen går att använda?? Men om du ska ha den till att köra rally med eller ragga brudar så funkar det kanske inte.
Och visst, du får gärna TYCKA att bilen är dålig, det är en sak, men att den ÄR dålig, är en annan. För mig är det hur bra som helst, bättre än vad som är nödvändigt.

Jojje: Jag måste inte ta reda på någonting, eftersom jag inte gör det här i någon som helst vinstdrivande syfte, så är det inte min uppgift att kolla upp allt. Anledningen till att jag startade tråden över huvudtaget var för att väcka idén. Att tala om för folk att det finns elbilar att köpa för en rimlig summa.

Så, det är mycket bättre om jag först får reda på vilka som är intresserade, och sedan får vi hjälpas åt att få svar på alla frågor.

Och jag förväntar mig att någon ska svara, och jag har faktiskt fått svar i mailen...

jag vet inte mer om elbilen än vad som står i denna tråd. Resten får vi ta reda på. Eventuellt så kunde jag få mailadress till någon köpare i Irland, så kan jag maila dem och fråga om registrering, samt vad de tycker om kvaliten osv.
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Jag är iaf seriöst intresserad. Tyvärr saknar jag tiden att jaga runt efter info just nu.

Går den att enkelt registrera i Sverige är jag så gott som färdig med lädret. 10 papps rabatt är ju inte fel heller då det nästan är 1/3 av priset :)
FredrikNestor

Vad bra :) Ta och maila mig så blir det lättare att hålla kontakten. fredrik.nestor1@tabort.telia.com
Just nu är det två forummedlemmar till som är intresserade. Eventuellt vill de ha 2 bilar var dessutom.

Jag har mailat ett företag i Irland som har importerat dessa bilar. Jag frågade om kvalite osv, och om de har registrerat dem.

/ Fredrik
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Mail skickat. :tumupp: Är intresserad av en jag 8)
Användarvisningsbild
netrunner

Inlägg av netrunner »

Elbilar är ju smidiga om man blir anfallen av en grupp ninjas på rullskriskor:
http://jalopnik.com/340827/how-to-escap ... r-microcar

Bara det är ju en anledning att köpa en... :D
FredrikNestor

Det där var fasen bland det sämsta jag sett :D

Vi har bestämt oss för att vänta tills en av tillverkarens kunder, Tim i Irland, får sina första bilar i mars. Då kan vi maila och fråga om vad han tycker om bilarna. Dessutom behöver vi lite tid först för att kolla upp allt med import osv.
Användarvisningsbild
netrunner

Inlägg av netrunner »

Jaha, nu var ju inte den elektrisk om man läser kommentarerna:
"Apparently the Bubu Shuttle 50 (50cc) was an invalid carriage, so these ninjas are attacking a disabled guy, which I believe is against the ninja code. But then so is wearing pink skates."

Irland är ju närmare än Kina. Kanske finns det billigt lågpris-flyg så att man kan åka dit bara över dagen. Om han nu är intresserad av att visa sin bil då.
FredrikNestor

Jo det är ingen dum idé. Man kan ju ta en sista minutenbiljett. Han ställer säkert upp och visar bilarna. Vi är ju inte direkt några konkurenter till honom, så han har ju inget att förlora på att hjälpa oss. Tvärtom så är det ju bara bra om vi köper några elbilar, så kan man hjälpas åt om det blir problem osv.
whynot

Inlägg av whynot »

Man skulle inte kunna köpa en Tata Motor bil från Indien för 17000:-
och byta motor till el då blev det lite jobb också.
http://www.tatamotors.com/
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Då är det väl bättre att köpa en indisk elbil.
whynot

Inlägg av whynot »

Då blir det för enkelt :)
Fast vad kostar en sådan?
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

knappt £7000
http://en.wikipedia.org/wiki/G-Wiz

Den finns om fyrhjulig i EU
Användarvisningsbild
netrunner

Inlägg av netrunner »

Asså... jag gillar ideen med el-bilar, jag är nyfiken på vad en resa till Irland kan visa. Verkligen. Det gör jag. Tro mig.

Men jag måste bra länka till : :)

"... till Sverige och rullstolsavdelning på vetenskapsmuseet..."

Lite humor kan inte skada... :wink:
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Just den bilen jag länkade till. Det går ju tydligen att få fart på den...
Skriv svar