Har lekt vidare!
Har testat att köra på en transistor med ett 0.33ohms motstånd som då ger 2,1A kylflänsen blir duktigt varm.
Håller på att stressa setupen nu, tar tid med full belastning och skall låta det tugga tills jag skall gå och lägga mig (eller tills den magiska röken kommer).
Har tyvärr ingen tempmätare så jag vet inte exakt hur varmt det blir, har en rätt så stor kylfläns så jag tror inte att det går att kräma ut så mycket mer med passiv kylning.
Så att nu står jag i valet om man skall bygga ett agg med 2 effektlägen eller om man skall välja ett med mera ström.
Men jag skall leka vidare med 2 effektlägen, väldigt skoj
Nu så har jag problem med Eagle, MAX4080 finns inte med i komponent biblioteket.
Har försökt att hitta någon "tom" so-8 kapsel men utan lycka, finns ett bibliotek som heter ref-packages.lbr som ligger i rätt mapp och är grönmarkerad men jag kan inte få fram den när jag trycker på "add"!
Bra tanke med USB och cigg urtag!
Har försökt att mäta upp bruset på utgången, är osäker på hur man gör det.
Men jag får det till att det är ~5.5mV brus/rippel vid full belastning, men hur mycket spelar kvaliteten i på oscilloskops proben vid en sån här mätning?
Sen så är väll inte det ultimata att köra på labbplatta?
Har för övrigt kört på full kräm i 30min, en vild gissning så är kylflänsen 70-80C varm och var hållit sig där den senaste kvarten.
Edit: Har brassat på i en timme nu och trissan håller ännu och känns inte så mycket varmare