Annorlunda form på en högtalare, möjligt?

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
vijo

Re: Annorlunda form på en högtalare, möjligt?

Inlägg av vijo »

soundbrigade skrev:Var det bara jag som såg likheten?? :wink:
Ingen kritik, din mojäng är djäkla snygg i alla fall.
Klart det finns likheter, dem är båda runda, dem har båda grått tyg på ovansidan :), Det var mest "det är ju n kopia" som jag inte hängde med i ditt resonemang :)
SeniorLemuren skrev:
vijo skrev: Ang. design versus funktion så håller jag helt med dig, dock så är det i detta fallet inte kvaliteten på ljud som står i fokus utan snarare interaktionen mellan produkt och användare.
Ja, det är en snygg formgivning. Skall den ut på marknaden så är det alltså så, att skit i hur det låter, den ser i alla fall bra ut. :)
[/quote]

Nä det är klart att det inte är så om den ska ut på marknaden, men som jag har berättat tidigare så är detta ett examens-projekt vilket betyder att det viktiga är att produkten demonstrerar det som jag utforskar i min avhandling och ljudkvalitet var inte en av dem sakerna.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Det är väl inget fel att göra en egen pryl med inspiration av annat. Jag har inte kollat Fipilippsgrunkan så jag vet inte vilka funktioner den har alls.
Men eftersom de var så lika med formgivning, färgval och så vidare anade jag att de hade en viss "connection".
Användarvisningsbild
adent
Kontakt:

Inlägg av adent »

Riktigt snygg. De bör gå att sälja för nån tusenlapp styck?

Nu vet jag inte hur du löste det, men nån form av diffusor under texterna om du inte har det så texten blir mer jämnt upplyst vore kanske inte så dumt?
Sen skulle man nog vilja försöka få dit Innanmätet i en del bokstäver, t.ex. P. Man kan ju ha plutten på en tråd som går ner en bit innan den fäster i något och på så vis inte lämnar någon synlig skugga?

MVH: Mikael
Skriv svar