Bastu blir liten verkstad/hobbyrum
- Klas-Kenny
Re: Bastu blir liten verkstad/hobbyrum
Perkla, köpte du en utav Raspberry Pi'na som såldes på Ebay, och har kört in Windows på den? 

En Eee Box är det.. modell B202 som jag köpte för några år sen som jag typ inte använt nåt mycket, gjorde om den till en hackintosh och körde Mac OS på den ett tag, nu formaterade jag om den, uppdaterade till orginal BIOS och installerade Win 7... den sitter monterad bak på skärmen, jag har orginal Asus Eee box skärm åxå som är 16" wide.. men den använder jag till annat. Detta blev bra tycker jag.. 

- anders_bzn
- Kontakt:
Du skulle gömt kabeln till uttagen under bänkskivan...
Trevligt projekt!
Till alla som skojar om att behålla bastuaggregatet:
Om man verkligen skulle behålla aggregatet så blir det rätt hårda krav på tåligheten på elinstallationerna. Det är inte en slump att den där kopplingsdosan verkar vara av metall så att säga.
Till alla som skojar om att behålla bastuaggregatet:
Om man verkligen skulle behålla aggregatet så blir det rätt hårda krav på tåligheten på elinstallationerna. Det är inte en slump att den där kopplingsdosan verkar vara av metall så att säga.
- Mizzarrogh
Sant, har väl att göra med att maxrekommendationn för vanlig plast brukar ligga kring 45 grader kontinuerligt, medan en bastu bör ligga på 110 grader...
Visserligen tål vanlig elplast normalt högre temperatur men med facit i hand, en bekant skulle ansluta rökröret från en smidesässja till en gammal industrifläkt som satt där förut i de lokalerna rökgaserna blir sällan varmare än kanske 60-70 grader (går att lägga handen på rökröret om man är litet härdad i allafall, eller precis att det inte går om man kör väldigt intensivt och samma rökrör till många arbetsplatser) och han tänkte som så att i och med att det också blev en ganska lång sträcka plåtrör som kylde ytterligare i teorin borde det funka, men redan efter några timmar hade plasten smält så att motorn var kass sade han. Så tydligen tål det inte så mycket om det börjar krypa över 50 sträcket ens med riktiga grejer om de inte är byggda för det.
Visserligen tål vanlig elplast normalt högre temperatur men med facit i hand, en bekant skulle ansluta rökröret från en smidesässja till en gammal industrifläkt som satt där förut i de lokalerna rökgaserna blir sällan varmare än kanske 60-70 grader (går att lägga handen på rökröret om man är litet härdad i allafall, eller precis att det inte går om man kör väldigt intensivt och samma rökrör till många arbetsplatser) och han tänkte som så att i och med att det också blev en ganska lång sträcka plåtrör som kylde ytterligare i teorin borde det funka, men redan efter några timmar hade plasten smält så att motorn var kass sade han. Så tydligen tål det inte så mycket om det börjar krypa över 50 sträcket ens med riktiga grejer om de inte är byggda för det.