DP syndromet!
Re: DP syndromet!
För ackar kan jag verkligen rekommendera Multiplex-kontakter. De har jag kört med tidigare, i alla år.
Finns t.ex. på Roffes Modellflyg

Finns t.ex. på Roffes Modellflyg

Men 6pinnar?
det är ju två tåtar ut ur accen som är relevanta... blir det inte lite klumpigt?
Är nyinflyttad i stan så kan tyvärr inte några hobbybutiker.
Ge mig fler idéer!
Så ska jag åka runt imorgon och leta.
det är ju två tåtar ut ur accen som är relevanta... blir det inte lite klumpigt?

De verkar inte heller ha xt60 kontakter.diesel skrev:provat på http://www.sodersrchobby.se/ ?
Är nyinflyttad i stan så kan tyvärr inte några hobbybutiker.

Ge mig fler idéer!
Så ska jag åka runt imorgon och leta.

Senast redigerad av cetex 26 juli 2011, 23:39:07, redigerad totalt 1 gång.
Det fungerar säkert bra, men xt60 kontakten ser jäkligt söt ut.
så om det går att frammana en sådan i någon butik här så vore jag ganska lycklig
Går det inte får jag väl klippa av kontakterna och löda om.
så om det går att frammana en sådan i någon butik här så vore jag ganska lycklig

Går det inte får jag väl klippa av kontakterna och löda om.

Här är några fler tips på hobbybutiker i stan:
http://hem.bredband.net/k_bergenfeldt/hobbyshops.html
www.kullagergrossisten.se
www.reservdelsrc.se
www.rcflight.se
www.hobbyflyg.com
www.autopartner.se
www.hobbycity.se
Annars har www.hobbyking.com nästan allt, tar dock tid att få grejorna.
Alla ovan nämnda har de flesta kontakter, även den som sökes innan här
www.reservdelsrc.se
www.rcflight.se
www.hobbyflyg.com
www.autopartner.se
www.hobbycity.se
Annars har www.hobbyking.com nästan allt, tar dock tid att få grejorna.
Alla ovan nämnda har de flesta kontakter, även den som sökes innan här
Tack för hjälpen!
Har för nån timme sedan varit på Söders RC Hobby och köpt kontakter m.m.. Det verkar vara en ganska välsorterad butik.
Lödde ihop allt nyss och testade motorn med propeller på, det känns ganska farligt om man skulle hamna ivägen.
Limmar rodren nu och kom just på att jag verkar sakna ena wire-låset som används för att fästa höjdroder och sidoroder med, typiskt..
Har inte direkt sånna liggandes så nu funderar jag på hur jag ska vara kreativ för att lösa detta ikväll..
Har för nån timme sedan varit på Söders RC Hobby och köpt kontakter m.m.. Det verkar vara en ganska välsorterad butik.
Lödde ihop allt nyss och testade motorn med propeller på, det känns ganska farligt om man skulle hamna ivägen.

Limmar rodren nu och kom just på att jag verkar sakna ena wire-låset som används för att fästa höjdroder och sidoroder med, typiskt..
Har inte direkt sånna liggandes så nu funderar jag på hur jag ska vara kreativ för att lösa detta ikväll..

Vad är längsta måttet på längsta biten i bygget. Tänkte om jag kunde köra ut direkt i lasern om det håller sig under ~700x450 

Men du kan ju göra vingbitarna längst ut separata, och sen limma dit dom? då klarar du dig med 670mm