Sådär köpte mig en skruvdragare på jula för 150kr

Kunde inte hålla mig:
Fick tag på några bra saker, ett batteri, en laddare, och en växellåda samt en motor. De som förhoppningsvis går att använda är Batteriet/laddaren och växellådan. Någon som är lite mer erfaren via ohms lag en mig och kan ge ett bra gissning hur länge jag kan köra min maskin på detta batteri ? Den ska driva 2 st 12stegmotorer via ula 2003a som kan ge max ut 500ma. Samt en pic och en display då som lär gå på 5v.
Batteriet är 12v 1.8ah, eventuellt en diod också
Limmade fast med expoxy, 12 timmars stelningstid till.. blev lite ivrig och vred på den nu, men den var fortfarande mjuk (4 timmars tork) vet inte om de förstörde de hela för mig. Vad ska jag testa med om inte detta håller? :O
Byggde mig även ett stop för andra sidan, så jag slipper limma där med, Med en stoppskruv genomskruvad genom huvudskruven
Har även en till fråga, för att kunna använda växellåda behöver jag detta kugghjul:
Hur gör jag för att få bort det utan att förstöra kugghjulet eller motorn? :O Om jag får tag på en pelarborr kanske jag kan borra ett liiitet större hål en vad de är nu i mitten så kuggen lossnar, men hur fäster jag de då på den nya axeln?

Löser ett problem men så kommer de flera.
Det är runt 5-6 mm i diameter:
//Mvh Simon
Edit: har nog även konstaterat att min utväxling på den diagonala inte kommer orka hålla uppe kameran.. Utan ett steg på motorn måste vara igång hela tiden för att orka hålla upp denna. Och då blir de så att jag måste använda 8 portar totalt från picen till de båda motorerna.
Tar stegmotorn skada av detta?
Edit2:
Fick loss det lilla kugghjulet limmade sedan fast de på stegmotorns baksida (Hoppas detta går att få loss om motorn skulle vara för svag

.
Och motorn passade nästan för bra i utväxlningen från skruvdragaren... Något bådar inte gott.