Ritar hellre i openSCAD än fottar

.

Den svarta pucken är en referens jag brukar lägga in 0,0,0, inte alltid lika stor.
Kommer en bild till på ett motorfäste för dc motor till min blivande 3 hjuls 2 motoriga robot.
Tada.

Svart är motor, vit är skruv. Grr det blir alldrig rätt första gången med forumbilder. Rätt för mig är översta länken med tillägg för tex .png, sedan Img knappen här på forumet.
Den ganska lilla klossen var inte helt rak, så jag provade med en elhandhyvel. Höll maskinen stilla på sidan med ena handen. Klossen i andra handen. Det gick inte så bra. Klossen högg till rejält, och flög iväg med fart. Krockade med lillfingrets nagel aj ont smärta bloood

. För litet arbetsstycke. Försök inte detta hemma!
När klossen var lite snyggare provade jag en nyköpt "forsner bit" från kina. Den var inte riktigt bra gjord. Flisor flera tiondels mm stora

. Snyggade till lite med en fil. Och jag är inget filar proffs, men det funkade. Spånen flög

. Glömde kolla utsidan innan jag borrade. Fixat med filen nu, så nästa hål blir nog något mindre

... Med kniv som huggmejsel delade jag klossen. Hålet blev något för stort. Så bitarna fick en omgång av raspen. Så nu klämmer de fast motorn. Ovan är nu färdigt för det elektriska. Ett problem är att motorn snurrar för fort. Se annan tråd.