Lackning #1 nästa.
MVH/Roger
PS
FAN, jag missade bultarna i min beställning. Men vänta nu, 3 lager lack betyder 6 dar...
Vill minnas att det finns en tråd här på EF där just det här tagits upp av vänligt sinnade postare utan att det föll i god jord...rogerk8 skrev:Känner nu att jag gjort en miss.
Borde haft en volymkontroll.
Visst, distkontrollen funkar MEN bara för rördelen.
Vill man köra batteridrift så finns inte distkontrollen och därmed ingen volymkontroll.
Går fortfarande bra om man bara pluggar in en gitarr (för den tycks alltid ha egen volymkontroll) MEN om man pluggar in en sång-mikrofon går det mindre bra
MVH/Roger
I mitt fall är det faktiskt samma sak men bara för rördelen (som dessutom kan fås att dista lika mycket oavsett volym), när jag kör batteridrift så har jag ingen dist/volym-kontroll alls så en sångares mikrofon får dämpas externt med nuvarande konstruktion.SM6XUN skrev:Jag som trodde volymkontroll och distkontroll var samma sak? - vrider jag upp till max så distar det ju?![]()
Tack för den trevliga kommentarenTrevligt med fernissa på!
Den biten fattar jag, tror du jag är helt...soundbrigade skrev:Det är inga konstigheter, bara ett dubbelt ingångssteg där rörets två katoder delar motstånd och kondensator, ett enkelt trick för att göra det enkelt för sig. Det finns varianter av Darlingförstärkaren med röret 1626 där man kör detta "snålande". Motståndet ska ha halva "normala" värdet och kondensatorn dubbla.
Intressant, jag tackar för detta.Det jag ville visa på var hur enkelt man kan fixa till två ingångar där den andra ingången kanske är för sång.