Belysningen skulle självklart vara LED. På E-bay köpte jag ett gäng 3w LED-spottar med snygg svart/borstad ram. Dessa monterades på en oljad ekskiva som skruvades upp under taket. Ut från vänsterkanten av skivan går också kabelkanalen som strömförsörjer de sex eluttagen jag monterat i rummet. Till den utdragbara skivan blev det två stycken 50cm långa tredelade, kullagrade, expansionsbeslag som klarar av 45kg vardera (Jula) som monterades med stabila vinklar under bordsskivan. Detta blev så stabilt så att jag är övertygad om att man skulle kunna sitta på den utan att det händer något, mer tveksamt är det dock med vinkelbeslagen som bordet är monterat med (trots att dessa är den förstärkta modellen). Inget kännbart glapp alls i expansionsbeslagen vilket ger en väldigt behaglig känsla till skillnad från de färdigköpta datorbord jag använt. Den utdragbara skivan gjordes också rejält stor så att tex ritbordet också får plats. Rummet har sedan dess blivit väl använt men är faktiskt nästan lika städat än

Mvh. Daniel