Squiz3r bygger elektronikrum/kontor för tredjegången!

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Re: Squiz3r bygger elektronikrum/kontor för tredjegången!

Inlägg av squiz3r »

Här glömde jag visst att uppdatera efter att jag fixat belysning och utdragbart bord för mus, t-bord osv.

Belysningen skulle självklart vara LED. På E-bay köpte jag ett gäng 3w LED-spottar med snygg svart/borstad ram.
DSC_0416 (2).JPG
Dessa monterades på en oljad ekskiva som skruvades upp under taket. Ut från vänsterkanten av skivan går också kabelkanalen som strömförsörjer de sex eluttagen jag monterat i rummet.
DSC_0426.JPG
DSC_0425.JPG
Till den utdragbara skivan blev det två stycken 50cm långa tredelade, kullagrade, expansionsbeslag som klarar av 45kg vardera (Jula) som monterades med stabila vinklar under bordsskivan. Detta blev så stabilt så att jag är övertygad om att man skulle kunna sitta på den utan att det händer något, mer tveksamt är det dock med vinkelbeslagen som bordet är monterat med (trots att dessa är den förstärkta modellen). Inget kännbart glapp alls i expansionsbeslagen vilket ger en väldigt behaglig känsla till skillnad från de färdigköpta datorbord jag använt.
DSC_0422 (2).JPG
Den utdragbara skivan gjordes också rejält stor så att tex ritbordet också får plats.
DSC_0423.JPG
Rummet har sedan dess blivit väl använt men är faktiskt nästan lika städat än ;)

Mvh. Daniel
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
sm2wmv
Kontakt:

Re: Squiz3r bygger elektronikrum/kontor för tredjegången!

Inlägg av sm2wmv »

Mycket fint, gillar verkligen djupet och den extra arbetsytan du fick genom att göra utdragbara "tantentbordshållaren" själv. :tumupp:
Skriv svar