Perkla bygger LED UV låda
Re: Perkla bygger LED UV låda
Det är för mycket.. men tack i alla fall.. har själv flera laddare som ligger runt 18-22 Volt.. men vill inte elda så fina grejer som jag har nu.. 

Idag kom strömadaptern som jag ska ha till min UV låda, tummen upp till Swech

Nu är en del av grejerna testade, styrkortet och displayen iaf
verkar funka som det ska, kanonbra det, bara att börja med att löda en massa UV Leds och resistorer då

- MarcusUmeå
- Kontakt:
Äsch, lite kortslutning har väl ingen dött av....eller hur var det nu... 

Haha precis.. nja brukar vara noga att dubbelkolla efter att jag lödit så jag kan karva bort ev kortslutningar .. 

Jahapp.. då har man stött på lite problems, 8 dioder lyser inte, tog och mätade lite och det var en som det inte passerade nån ström igenom så då bytte jag den men endå funkar det inte, hmm.. i början på kortet så mäter jag ca 12volt, i slutet på kortet så mäter jag ca 3,5 volt..
dom är kopplade 4 stycken i serie per resistor..

Sådär ja... tog bort alla 8 leds som inte lyste så nån av dom måste varit trasig.. nu funkar det iaf som det ska.. 

Igen...
jobbigt att byta alla fyra för att kanske bara en är trasig.. vette faan hur man ska mäta o komma fram till vilken som är trasig utan att byta dom alla..

-
Om de ligger i serie så borde "diodmätning" med en vanlig multimeter funka. Alltså mäta över dioderna en och en för att se vilken/vilka som avviker. Ingen felvänd?
- totteflash