Ja dessa var ju inte direkt lätt lästa men ser att de går till fläkten på motorn.(r1) och (L1)
Koppla ur FM på motorn
Mät T1 - T2 - T3 primärsidor
RPR återstår vad det är för nåt
Ja dessa var ju inte direkt lätt lästa men ser att de går till fläkten på motorn.(r1) och (L1)
Jag tror ju fortfarande att det står f4-f5-f6.swesysmgr skrev:14-15-16 är kopplade till en fläkt, ett par termostater (?) och en transformator
Ja, det stämmer.Är det de stora säkringarna nere till vänster i skåpet (utanför korten) det handlar om eller kallas de F1-F3?
Jag tycker snarare att de går raka vägen från f4 och f6.tecno skrev:Ja dessa var ju inte direkt lätt lästa men ser att de går till fläkten på motorn.(r1) och (L1)
Om det står "RPP" och är något slags instrument på dörren eller styrpanelen borta från skåpet kanske det betyder "Remote Power Panel"?tecno skrev:RPR återstår vad det är för nåt
Jo det är möjligt, ritningen är väldigt suddig. En bild på den svarta "finsäkrings"-hållaren ger svaret.säter skrev:Jag tror ju fortfarande att det står f4-f5-f6.swesysmgr skrev:14-15-16 är kopplade till en fläkt, ett par termostater (?) och en transformator![]()
"2M" och "CR1" inom ringar som ligger på "nersidan" av fläkten men det är en gissning. Och fel där förklarar inte varför två faser drar.säter skrev:Termostater? Var hittar du dessa?
Det tror jag är reläer."2M" och "CR1" inom ringar som ligger på "nersidan" av fläkten men det är en gissning.
De stora säkringarna går inte.Om det bara var fel på en kondensator eller liknande i elektronikdelen borde en finsäkring gå men inte de stora säkringarna på inkommande spänning tycker jag.
Bild på den andra omriktaren.swesysmgr skrev:En bra bild av just den delen av elskåpets innehåll vore uppskattat.
tecno skrev:RPR återstår vad det är för nåt
Jag provade att mäta på omriktaren som jag har lös.Mät resistans på f4 f6