Bitarna var mycket vackra med massor av fina ådringar och dessutom mycket proffsigt tillkapade, speciellt ändorna var helt raka OCH flislösa!
Vissa bitar hade dock lite småruggiga ytor så jag slipade ner dom ytorna med P120-papper (dock bara en yta per sidostycke för den andra vetter ju liksom inåt samtidigt som jag i kortändan på virket märkt upp hur jag vill ha dom).
Ett sidostycke hade det dock gått en rätt rejäl flis ur, jag valde då att placera just den kanten inåt och neråt plåten dvs man kommer inte att se det, åtminstone inte på ett störande sätt.
Hade tänkt båtfernissa dessa sidostycken separat dvs innan montage men jag tror nu att jag gör som jag gjorde med MkI av KPA dvs att jag sprejlackar både kopparplåten och sidostyckena i ett svep (efter att jag monterat ihop dom, förstås).
Nu är i alla fall sidostyckena och deras blottade sidor noga utvalda och dessutom finslipade, spraylackning nästa

MVH/Roger
PS
Kinesen verkar ha semester så detta kommer nog dröja ett tag. Jag tror annars att jag gjort en liten tabbe med bottenlocket/petskyddet, det blir både enklare och snyggare om jag typ lägger en 2mm Lexan-skiva rätt över botten och nyttjar apparatfötternas skruvar för fixering, på det sättet blir själva chassit mindre perforerat för just nu har jag 6 extra hål vars enda funktion är att via distanser hålla i Lexanskivan som iofs är fint nersänkt inifrån så att den inte syns utifrån men vad gör en liten 2mm kant undertill på chassit (just nu är tom plåten bockad en mm längre än sidostyckenas höjd så det finns redan nu en 1mm kant så om vi säger att Lexan bara är 1mm så syns det alltså inte alls).