Räcker det inte med att det fungerar

MVH/Roger
Lådan är bara ett test, den är tänkt att testas vad beträffar kulört, min målarskicklighet och uppnåbar finnish vad beträffar eventuellt nyttjande för mina rörslutsteg (KPA, som denna tråd handlar om).HUGGBÄVERN skrev: En fråga - ska lådorna var till bestick eller är de till förstärkeriet eller både ock? Om besticken är torra när de läggs i lådan är det nog ingen fara om det kommer en droppe vatten eller två.
Det här var ett bra tips, tack!rvl skrev:Good enough rollerlåda: gå till nån lösgodisaffär ta hem några tomma 2 kg godisburkar - gratis! Kom dock ihåg att rengöra väl före användning.
Låter klokt men hur får man ur färgen ur rollern menar du?tecno skrev:Men hallå, är det inte vattenbaserad färg du ska rolla? Då tvättar du med vatten förslagsvis.
Spola under vatten och krama ur successivt till vattnet du kramar ur är klart. Du kan dutta tvål eller diskmedel eller rengöringsmedel på rullen och tvåla in så är du säker på att rullen kan återanvändas. Ingen trasa bara spola under vatten (ljummet om du vill) och krama krama krama.rogerk8 skrev:Låter klokt men hur får man ur färgen ur rollern menar du?tecno skrev:Men hallå, är det inte vattenbaserad färg du ska rolla? Då tvättar du med vatten förslagsvis.
Ska man klämma på rollern med fingrarna och en trasa runt eller hur gör man?
Jag fattar ABSOLUT ingenting!
MVH/Roger
Jag tackar för länken!tecno skrev:Jisses( är tydligen fortfarande svårt med att söka med Google = ta dig tid och sök på nätet )
Läs innantill i nedanstående exempel, finns mera att läsa på nätet så gör gärna det !!!
https://www.nordsjo.se/sv/artiklar/lar- ... na-penslar
Jag tackar för det här tipset, jag skall faktiskt prova att rolla för första gången i mitt liv.HUGGBÄVERN skrev:Spola under vatten och krama ur successivt till vattnet du kramar ur är klart. Du kan dutta tvål eller diskmedel eller rengöringsmedel på rullen och tvåla in så är du säker på att rullen kan återanvändas. Ingen trasa bara spola under vatten (ljummet om du vill) och krama krama krama.rogerk8 skrev:Låter klokt men hur får man ur färgen ur rollern menar du?tecno skrev:Men hallå, är det inte vattenbaserad färg du ska rolla? Då tvättar du med vatten förslagsvis.
Ska man klämma på rollern med fingrarna och en trasa runt eller hur gör man?
Jag fattar ABSOLUT ingenting!
MVH/Roger
Är det mycket färg i rullen, rulla av den mot tidningspapper eller en skräpskiva först.
Javisst men så många ggr som du fått förslag tyder på att du inte LYSSNAR, du vill köra eget race oavsett vad som än föreslås!Vi befinner oss i ett forum, i ett forum PRATAR man med varandra.