Så jag håller på med ett litet experiment.
Mina slevar behöver en låda speciellt för att kniven lätt blir lite slö när den skrapas mot diskbänken hela tiden.
Ett KPA-chassi har visat sig ha perfekt storlek.
Och eftersom jag ändå är lite intresserad av nån färg (illröd, företrädelsevis) så har jag limmat ihop ett oborrat chassi som jag kallar "slevlåda".
Det finns flera roliga saker med den här konstruktionen, för det första har jag märkt att den är svår att limma för den är så djup och jag har inte så långa tvingar så jag fick hitta på nåt som blev dåligt första gången men mycket bra redan andra gången (dvs det går att limma ihop lådor som är mycket större än tvingarnas gap).
Eftersom första kortsideslimningen blev dålig så fick jag springor att spackla, då nyttjade jag lite onödigt Kemiskt Trä men det torkar på typ två minuter så jag blev tvungen att blanda ihop tvåkomponentspacket hela tre gånger och nu är jag lite trött på att det härdar så fort.
Det slår mig dock att jag har vanligt inomhusspackel också, enda nackdelen är egentligen att det inte tål vatten.
Jag har ett par punkter kvar att spackla under slevlådan, undrar om jag kan köra inomhusspackel då?
Färgen jag tänkt använda är sedan (också?) vattenbaserad men kanske den lägger sig över spackelfogen och ej är vattenlöslig när den torkat?
MVH/Roger
PS
Precis när jag hade fått limmat ihop hela lådan och slipat upp den kändes plyfa så förbannat rätt igen! Det är trä jag både gillar att arbeta med och (nästan) är duktig på