Okej update då! Roliga saker har hänt idag
Här har jag gjort hål för fläkten i botten, utsug av varmluften.
Med galler.
Ändrade mig ang. fläkten för radiatorn och såga upp så den kom ända ut.
Inifrån ser det ut så här.
Så då fick jag göra en riktig hemmalösning, fult men det funkar, kommer ändå täckas över sen
Så, bättre.
Köpte denna, onödigt men det gör det hela mycket snyggare.
Funkar kanon, allt rullar som det ska.
Om bara det där jäkla nätaggregatet och nätadapter till elementen kunde dyka upp så jag kunde testkört allt. Äsch, det kliade så mycket i mina fingrar så min gamla PC fick ställa upp med sitt agg. Allt är kopplat samman men allt hänger och dinglar till höger och vänster och dessutom fick jag bara tag i en utomhustermometer med tjock probe som är svår att få att ligga an mot plattan. Jag lyckades komma ner i
-25,7 grader med en inomhustemp på 22,7 och utan glaskupa, vilket jag är väldigt nöjd med, och det bara på protoypen, jag ska testa olika material till plattan, det kan vara så att aluminium inte riktigt funkar så bra som det kan göra trots dess utmärkta värmeledningsförmåga (just det som kan vara problemet)
Dessutom är inte radiatorn varm alls efter 30 minuters körning, kanske behövs det några volt till på plattorna
Nu vet jag att ni vill se bilder och en liten video där jag visar hur snabbt vatten fryser på plattan men ni får hålla er till tåls för jag måste avsluta för dagen här. Jag postar imorgn asap!