baslåda + funderingar
- Electricguy
nu har jag kopplat upp igen och mätt efterhand. transformatorn är ganska tyst numera, vilket jag ser som ett gott tecken.
Dock blir mina mätningar väldigt udda, även när transformatorn är igång har jag knappt någon spänning mellan sladdarna på sekundärsidan. Inte heller någon annanstans i kretsen. Jag borde ju ha ungefär 30 volt växelspänning på över varje sekundärsida. Jag undrar om jag dödat transformatorn, om det ens går..
När allt är inkopplat hör jag genom högtalaren, när jag slår av på strömmen.
Dock blir mina mätningar väldigt udda, även när transformatorn är igång har jag knappt någon spänning mellan sladdarna på sekundärsidan. Inte heller någon annanstans i kretsen. Jag borde ju ha ungefär 30 volt växelspänning på över varje sekundärsida. Jag undrar om jag dödat transformatorn, om det ens går..
När allt är inkopplat hör jag genom högtalaren, när jag slår av på strömmen.
KLAR!!
Jag har ökat förstärkningen en del nu, så att jag slipper dämpa de andra högtalarna.
Dessutom målat lådan och satt dit en extra knapp. Detta för att utan tjafs kunna ändra fasvridningen. Än så länge vet jag inte vilket fasläge min förstärkare är i så jag får väl lyssna.
Jag ber om ursäkt igen för de usla bilderna.

//Icko[/list]
Dessutom målat lådan och satt dit en extra knapp. Detta för att utan tjafs kunna ändra fasvridningen. Än så länge vet jag inte vilket fasläge min förstärkare är i så jag får väl lyssna.
Jag ber om ursäkt igen för de usla bilderna.

//Icko[/list]
- Electricguy