Här var nu det största problemet jag råkade på förra sommaren. Bara av en ren slump såg jag nåt jag tyckte så mysko ut, då bilen stod parkerad med hjulen vikta... började peta och snart såg det ut såhär:

Som alltid med rost desto mera man letar desto mera hittar man. Rosthål på sidorna och på botten. Jag kunde ha köpt ekonomiplåtar men gjorde egna istället.

Ny bottenplåt insvetsad där framme. Blir även längre bak att göra samma. Sen svetsas "läpparna" separat. Jag gör som Fitzee och tillverkar komplicerade former genom att svetsa ihop enklare bitar. Istället för att forma, hamra, bocka, krympa och sträcka.

Blev "dubbelläpp", original skulle den bara gått nedåt. Men tänker såhär blir det starkare.

Sist så svetsades nya sidoplåtar fast och jag prime:ade och lade stenskottsmassa, färgen hade inte hunnit torka så det rann ihop litet med varandra. Nuförtiden ser det inte ut såhär.

Linolja penslad på insidan också.
Har varit och knackat på förarsidan men där verkar det vara i bättre skick, har också linoljat där. Det lär vara så att höger sida är mera utsatt då den oftare kör i pölar vid sidan av vägen, sen då om det är salthaltigt vatten...
Saltet bör förbjudas.