Lite svårt att veta vad som folk svarar på när det inte är citerat.
För att tillägga så är jag redan klar med utb. Och har gått tillbaka till mitt gamla jobb eftersom min ledighet för studier är slut. Varit i kontakt med lite elfirmor men har inte fått något konkret, det ju varit mycket helger och jag avslutade utbildningen precis innan helgerna.
Givetvis går det att gå ner i lön, det handlar iaf för min del inte bara om det. Det var något jag var medveten om innan. Dock är det lättare att säga än att faktiskt göra känner jag. Lätt att säga när det inte är dags att fatta beslutet.
Sen tycker jag faktiskt fortf. att lärlingslönen är skamligt låg OM man nu kliver in med absolut lägsta lönen. Yrket handlar ju inte enbart om det rent elektriska. Det är ju kundvemötande, ansvar och en massa massa Annat som ett arbete medför som man ju har lite i bagaget efter några år på arb. Marknaden.
Tillsist måste jag säga att diskussionen här Faktiskt blivit riktigt intressant.
Dock var det inte exakt det jag var nyfiken på, men den får gärna fortsätta

Det vore dock intressant om det fylls på med information om folk som tagit jobb som elektriker som varit lite äldre, löner man fått osv. Osv!
Tackar för era svar!