Zenerdiod?
Vid för hög spänning så nyper den, och vid fel polaritet så blir det kortis direkt.
Usb-kondom ska skydda telefonen vid laddning
Re: Usb-kondom ska skydda telefonen vid laddning
Jag trodde att all typ av mobila apparater som kräver nån form av laddning och handhavande av batterier av okunnigt folk var skyddade från polaritetsväxling.
Men det är väl att önska för mycket, och jag har ingen lust att testa min smartfån.
Men det är väl att önska för mycket, och jag har ingen lust att testa min smartfån.
Nej, men folk som sitter vid en dator kanske ansluter sin mobil dit för att ladda den?netrunner skrev:För några månader sen var det någon som hittade en funktion för att tanka in ett root-kit-virus till iPhone via USB. Ganska oanvändbart då det inte är så smidigt att fråga folk om man får ansluta USB till deras telefon en stund.
Det är att önska för mycket. Jag förstörde min radiosändare(3000 :- ny) till min radiostyrda multirotor när jag var oförsiktig med ett tredjeparts-batteriorvar-e skrev:Jag trodde att all typ av mobila apparater som kräver nån form av laddning och handhavande av batterier av okunnigt folk var skyddade från polaritetsväxling.

tja, den nya kostade 1700 spänn inklusive frakt, och den är ljusår bättre. Dom har verkligen gått ner i pris.