Tyvärr verkar det som om jag tvingas bygga en egen slinggenerator, hade tänkt slippa det... Men den ombyggda hundslingan verkar inte vara avstämd mot en viss frekvens utan tycks reagera på vilket spänningsfält som helst. Vi får se.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Snyggt. Vad är det för effekt på solcellerna? Räcker en dags sol för att ladda fullt?
Jag har letat efter den typ av hjullagerhållare du använder avsedda för 12mm axel, är det det du har? Var har du i så fall köpt dom?
Jag har en slingdetektor som kanske passar dig, kolla här http://www.pojpoj.se/klipparever2.html
Walle87: Den reagerar på spänningsförande kablar typ och dom finns det ganska många av i klipparen...
Zed: Nej ingen aning! Visste inte om det eventuella problemet. Får väl se hur det funkar på sikt
J.Po: Mina lagerbockar är köpta på aliexpress. 12 mm axel som jag svarvat. Angånde slinggeneratorn - har mailat dig! Solpanelen är på 50W, laddar upp batterierna på ett par dagar. Den ska ju också vrida sig mot solen hela tiden mha kompassen.
Fick för övrigt ytterligare ett bakslag när jag rensade ur båda växellådorna. Hade programmerat lite slarvigt och hade ingen mjukstart. Motorn ger 40 kgcm, växellådan klarade bara 12... Nya beställda!