DP syndromet!
Re: DP syndromet!
Nu börjar det likna ett plan. Testade epoxy och det fungera oxå, blev lite trött på att vänta på det andra limmet.

- Alexander98
- Kontakt:
Har också en sån F-22:a. Fungerat finfint i ett par år och när man krashar är det bara att värma upp limpistolen
Ett tips är att ha en kolfiberstav tvärs över vingarna(kanske har framgått någonstans innan), så att de inte böjer sig, vilket de lätt gör om man börjar göra loopar mm

Ett tips är att ha en kolfiberstav tvärs över vingarna(kanske har framgått någonstans innan), så att de inte böjer sig, vilket de lätt gör om man börjar göra loopar mm

Kolfiberstav i vingen hade jag helt glömt, men får väl försöka fixa dit på något sätt.
Just nu så är prioritet nr 1 att bygga, städning kommer sen när allt är klart
Förrövrigt så blir det ganska snabbt stökigt på 26 kvm.
Just nu så är prioritet nr 1 att bygga, städning kommer sen när allt är klart

Förrövrigt så blir det ganska snabbt stökigt på 26 kvm.
blir nog till att laga nosen på Su-37n senare idag dock får mecka bilen komma först skivbyte runt om YEY!
Kan verkligen rekommendera foam safe CA + kicker istället för limpistoler. I Depronbyggandes begynnelse (över tio år sedan) körde vi med limpistol, men sedan dess har det kommit CA-lim som funkar på depron, och det är både starkare, snabbare (2-3 sekunder med kicker) och lättareAlexander98 skrev:Har också en sån F-22:a. Fungerat finfint i ett par år och när man krashar är det bara att värma upp limpistolen![]()

Liten update på mina depronbyggen
Mig 29 och en Ultimate40 och snart en Extra300s
Mig 29 och en Ultimate40 och snart en Extra300s
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ser nice ut. Jag har redan börjat fundera på vad nästa bygge ska bli. Inte fel och ha flera byggen på gång, dom lär ju gå åt 

Nu får du lugna ner dig lite jag hinner ju inte med fast jag e på semester jun0stra skrev:Liten update på mina depronbyggen
En liten uppdate på mitt projekt = Planet är i princip klart men min andra beställning från hobbyking har strulat till sig, så dom resterande delarna lyser med sin frånvaro 

Natten till idag skars det ut o delmonterades 3st extra300s
ordnar med lite bilder "imorrn" när jag vaknat o tagit mig till meckar plejset.
Mest irriterande var att n0stra hade -20gr i vikt kontra de andra två, Rulebender
Mig29 i bakgrunden samt den modifierade extra300s'n närmast
ordnar med lite bilder "imorrn" när jag vaknat o tagit mig till meckar plejset.
Mest irriterande var att n0stra hade -20gr i vikt kontra de andra två, Rulebender
Mig29 i bakgrunden samt den modifierade extra300s'n närmast
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ursäkta lite OT, ett par frågor om själva depron'et:
1. Vilken densitet är det?
2. Är det elastiskt, kan man trycka ihop en skiva med fingrarna och fjädrar det i så fall tillbaka eller deformeras det?
3. Biltema har PU-skivor, densitet 40 kg/m3 (dock min 10 mm tjocklek), om ni testat: hur är styvhet och vikt jämfört med depron?
4. Är det främst Hornbach som säljer depron? Vad kostar depronet?
1. Vilken densitet är det?
2. Är det elastiskt, kan man trycka ihop en skiva med fingrarna och fjädrar det i så fall tillbaka eller deformeras det?
3. Biltema har PU-skivor, densitet 40 kg/m3 (dock min 10 mm tjocklek), om ni testat: hur är styvhet och vikt jämfört med depron?
4. Är det främst Hornbach som säljer depron? Vad kostar depronet?
1: Pass
2: Fjädrar tillbaks om man trycker ihop det.
3: Pass
4: Hornbach 10 st skivor 1000*500*6 mm 330:- när jag köpte i alla fall.
2: Fjädrar tillbaks om man trycker ihop det.
3: Pass
4: Hornbach 10 st skivor 1000*500*6 mm 330:- när jag köpte i alla fall.
1: Vit och grå Depron har något olika densitet, densiteten skiljer sig även med tjockleken på flaken. Nedan gäller 3mm-flak eftersom det är den vanligaste tjockleken när man bygger plan i Depron.
40.65 kg/m3 för grå, samt 35.98 kg/m3 för vit. Vit Depron är lättare att jobba med och har också starkare yta.
2: Det är mestadels elastiskt, det fjädrar tillbaka om man trycker ihop med fingrarna, men ett litet märke blir ändå kvar.
3: Har ej testat, men 10 mm tjocklek är på tok för tjockt för att göra något vettigt av som jag ser det. 6 mm kan vara användbart ibland, men absolut bäst tycker jag är 3 mm.
4: Depron går att få tag på på andra ställen. Hobbyaffärer brukar ha vit och grå 3 mm tjock Depron på flak om 1200*800mm. Priset minns jag inte, det var några år sedan jag senast köpte Depron. Även golvfirmor kan ha Depron, då det ursprungligen är ett material som man lägger under parkettgolv o.dyl.
40.65 kg/m3 för grå, samt 35.98 kg/m3 för vit. Vit Depron är lättare att jobba med och har också starkare yta.
2: Det är mestadels elastiskt, det fjädrar tillbaka om man trycker ihop med fingrarna, men ett litet märke blir ändå kvar.
3: Har ej testat, men 10 mm tjocklek är på tok för tjockt för att göra något vettigt av som jag ser det. 6 mm kan vara användbart ibland, men absolut bäst tycker jag är 3 mm.
4: Depron går att få tag på på andra ställen. Hobbyaffärer brukar ha vit och grå 3 mm tjock Depron på flak om 1200*800mm. Priset minns jag inte, det var några år sedan jag senast köpte Depron. Även golvfirmor kan ha Depron, då det ursprungligen är ett material som man lägger under parkettgolv o.dyl.