Pimp My v70 -- Styling (Squiz3r's bil)

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: Pimp My v70 -- Styling (Squiz3r's bil)

Inlägg av Glenn »

Jag skulle inte göra en enda av dom där ändringarna på min bil, förutom rengöringen av den förstås, och MÖJLIGEN rattmuffen om ratten var störande trasig, fast då skulle jag nog försöka hitta en beggad ratt istället :)

Men jag är också imponerad över hur sliten ratt och växelspaksknopp var, sådär skulle jag kunna tänka mej att dom såg ut om dom legat utomhus sen bilen var ny, men i kupen ? märkligt.

Är det en plastratt eller skinn ?
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

Det är skinn på både ratten och växelknoppen.

Edit: Men i vilket fall så är den mycket skönare att köra nu, ratten är riktigt härlig, ger super bra grepp (den gamla hände det att jag "tappade" ibland när jag svängde, och det är lite läskigt) och de nya pedalerna glider man inte 1mm på.
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Hade du varit 3 veckor tidigare hade jag kunnat donnera en orginalknopp till dig :) iof av den outslitbara modellen i plast...
B1n4ry
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

Glida på pedalerna? Jag vet inte hur du kör bil man jag har inte haft det problemet under de 18 år jag haft körkort...

Jag hade nog inte heller gjort en enda av de ändringar som du gjort på bilen på min bil.
Men smaken är ju som rôven... klôven som man brukar säga... ;-)
Det är ju bra att du inte satt på ett sådant där slutrör eller kolfiberimierad tejp på motorhuven iaf! =)

Lycka till och Kör försiktigt!

//B1N4RY
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

..Ja, eller ännu värre, påklistrade tanklock i fejkad kolfiber, fejkade självhäfande luftintag, fejkbromsskivor, fejkintercoler, fejkturbo.. ja, listan kan göras lång :)
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Men Glenn då, nu har du ju gett squiz3r massa nya fina ideer att utveckla och förnya/förfina en lite gammal V70. :wink:
B1n4ry
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

För att inte tala om dekalen "Turbo Performance" i framrutan...
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

Fejkturbo har jag faktiskt aldrig hört om förut annat än som påklistrad text... :D

Ang inredningen så antar jag att någon använt den som bruksbil på jordbruket (kanske lastat sand och hästfoder,mm) då dröjer det tyverr inte alltför länge innan den ser ut sådär, tro mig... :( Vet även att tex gummi och annat inte tål såpa och en del andra rengörings medel så kanhända någon helt enkelt försökt skura inredningen med fel typ av rengöringsmedel. Konstläder är heller inte särskilt beständigt mot vare sig mekanisk nötning eller solljus, man kanske kan tänka sig någon haft grova ridhandskar eller liknande. Om vägarna hos er ser likadana ut som de gör här ser det ut som man kört hela camel trophy racet efter två dagar utan överdrift. :)

Tjusig blev kärran i allafall tycker jag, klart man måste få göra kärran litet lagom personlig. :tumupp:
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

"Glida på pedalerna? Jag vet inte hur du kör bil man jag har inte haft det problemet under de 18 år jag haft körkort..."
Jag har inte heller haft det problemet, för det är inget problem, men det blev mycket bekvämare att köra nu när det är gummi. Testa sätta på såna pedaler så får du känna själv :D

Visst hade det nog varit snyggare att köpa en ny ratt, men jag ägnar hellre de pengarna på elektronikkomponenter. "Rattmuffen" kostade hela 49kr och är hur skön som helst att köra med. :)

AndLi: Synd att jag missade det erbjudandet! :(
-=Fullmoon=-

Inlägg av -=Fullmoon=- »

Tycker nya orginal saker gör så otroligt mycket mer på en bil än vad styling i flesta fall ger.

Jasp dämparen kan u ju bort med dirext iaf :P
Rattmuffen ogillar jag :badgrin:

Fast en ordentlig städning och polering o sen lite färg eller använda varmluftpistol på plast för att få upp färgen gör mycket. även vita blinkers om den nu inte har det orginal.

Sen så ett gäng vita eller annan 'udda' färg lite här o var kan vara snyggt men inte blått iaf. och ge fan i att sätta in bixon eller något dum motsvarighet i lyserna. om det inte sitter där orginal (vilket för övrigt är nackskott på) så kommer iaf inte jag blända av för dig på kvällen ;)

EDIT: Tycker de flesta S/V40-60-70 osv av spec äldre modell er för jävliga ut något billigt krafs. min kontainer med snart 30k på mätaren ser ju bra mycket bättre ut. (Har åkt en del såna bilar och inredning är ju billig på alla.)
Btw har du överdrag så ser till så att Volvo har de godkända för har du SIPS osv så kan det göra mer skada än nytta i en kollision.

Lycka till dock. din bil som sagt.
Användarvisningsbild
zeylon

Inlägg av zeylon »

Hur du inte hört uttrycket "Att styla en Volvo är som att sminka en gris" ? :D

Städning: Behövdes verkligen, inget att orda om där. Men gick det verkligen inte att få bort mer ur mattan på förarsidan? Det finns skumtvätt på sprayburk som ska vara effektivt när det är riktigt ingrott.
Plexitjejen: Lite lagom sobert, och dessutom har du ju gjort den själv. Godkänd.
Rattmuff: Inte vacket, men funktionellt...
Ventilhattar: Tja.. De syns ju inte så mycket
Pedaler: Urk! Kepsraggarvibbar. Bort! Varför inte rengöra de gamla ordentligt i stället?
Tröskel i aluminium: Kepsraggarvibbar här med.
R på växelknoppen: Varför inte fixa ett "överdrag" tillsammans med kläseln?
Tärningarna: Orginella minst sagt! :D

Hmm.. Det låter elakare än jag menar. Med begränsad budget får man göra så gott man kan
Användarvisningsbild
tompa74
EF Sponsor

Inlägg av tompa74 »

Kul att du grejjar med bilen!
Framför allt att just DU är nöjd med det. :)
Det är måååånga som bara skiter i bilens skick och bara åker tills den förfaller.

Originaldelar, töntar... :roll:

Ska nog fan åka och köpa en trimdekal till framrutan, hade ingen aning om att det störde folk så mycket. :lol:

Kör på ba efter din egen smak och tycke, jag tycker att du lyckats väldigt bra hittills, eftersom du är gillart själv
som måste det ju vara optimalt!. :tumupp:

/ Tompa
Användarvisningsbild
E85

Inlägg av E85 »

Ajaj jag tycker synd om den där volvon. Förra ägaren verkar inte veta alternativt inte bry sig hur man vårdar en bil. Kolla bara kring dragkulan vad många gånger vagnen åkt in i stötfångaren...
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Det är ett bruksfordon vi pratar om, kopplar man släp 3-4 gånger i veckan så händer det ju nu och då att man råkar backa lite för långt. Att lacka om kofångaren vid varje tillfälle verkar helt galet...

Tur Fronteran är så hög att draget hamnar under kofångaren :)
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

OT.
Jepp, nästa här blir en Landroover eller Toyota landcruiser... :D
Har dock föresatt att få igång volvovalpen, faktiskt fantastiskt bra bruksfordon får sådant. 911 är ju också en klassiker om man behöver litet tyngre. :tumupp:
På tal om volvo så finns det en klar koppling till varför 240arna inte åkt på tippen än...

Brukar visserligen normalt vara en stor vän av volvobilar, men V-70 lider av några problem med chassi och styrlinor, etc.
Bland annat verkar den ha något mysko med chassiram som gör att denna har en svag punkt ungefär på mitten, troligen ett konstruktions fel, vilket jag tycker är mycket anmärkningsvärt.
Men det är ju onekligen en snygg bil annars, skulle själv inte ha något emot att byta upp någon gång.

Ursäkta OT. :)
Skriv svar