COM till saftblandare

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Schnegelwerfer

Inlägg av Schnegelwerfer »

IRL2703 tål +/-16V på gaten, så det borde vara lugnt.
rektifier
Kontakt:

Inlägg av rektifier »

nu har jag stött på lite problem och kan inte använda comporten utan måste köra med paralellporten istället (ändå...) :evil: kan jag lätt byta port på cyr´s tjusiga bild eller är det olika spänning o sånt man måste ta hänsyn till?

/mike
Användarvisningsbild
Schnegelwerfer

Du kan byta port rakt av, det kommer inte att bli något problem med spänningsnivåerna.
rektifier
Kontakt:

Inlägg av rektifier »

jamen...det funkar juh! :D
Användarvisningsbild
Schnegelwerfer

Nu vill vi se lite bilder också! :)
rektifier
Kontakt:

Inlägg av rektifier »

imorrn får ja hit en kamera o då slänger ja upp lite pix på mitt första elprojekt :wink:

nu när "prototypen" e klar så tänkte ja gå över till o köra med en riktig blandare, 230 Volts historia... då ere ju lite grejer ja antar att jag måste ta hänsyn till. vill ju inte paja paralellporten. ja snackade med tjejens farbror o han babblade om 2 seriekopplade 9V batterier som då ska driva ett relä på 24V o då skulle ja vara tvungen att byta transistor etc...asså...ere nån som kan reda ut den här soppan? pratar han bara strunt och borde jag göra på nåt annat sätt?

/m
rektifier
Kontakt:

Inlägg av rektifier »

så här kommer 2 bilder från mitt första försök till nåt som kanske kan kallas för elektonik...förvisso bara en transistor fastklämd mitt i röran men det funkar som det ska :)

Bild
Användarvisningsbild
Schnegelwerfer

Tjusigt!

Angående 230V-projektet:
Är det inte lite overkill att använda en 230V-lampa? Det enklaste vore ju att koppla in en batterieliminator till din redan fungerande saftblandare.
rektifier
Kontakt:

Inlägg av rektifier »

jo det hade nog varit enklare men det e ju så att det är en annan större saftblandare...eller missförstod jag nåt nu kanske?
Skriv svar