Det är ungefär som att jämföra äpplen o bananer. Min FX2000 köpte jag eftersom jag alltid önskat mig en. Den har man inget emot att sitta o ta en whisky ihop med. Enormt vacker och verkligen utstrålar gedigenhet o kvalitet.
Cutlasen däremot är helt underbar att skjuta. Väger lite, låter bara en bråkdel med shrouden. Den har ju en rå sniperkänsla över sig och prestanda därefter. Min är ju dessutom toppad med en fet 4-14x50 kikare (hushållsrulle) som inte ger ett direkt sämre intryck. Cutlasen fick jag som en gåva ifrån FX för det arbete jag lagt ner på detta skytte.
Cyclone med valnöts kolv. Retas du med mig?

Jag missade ju en sådan med ett sketet poäng i träffen i Hova detta år. Det värsta är att jag vet med mig att jag slarvade på minst 3mål för jag trodde jag inte skulle vara med i toppen hur som helst. Kallander knep ju bössan, Jag o Fredrik Axelsson hade särskjutning om andra platsen på söndagen o jag hade en underbar dag så jag spöade Fredrik ganska stort (vilket jag aldrig skulle göra annars). Den dagen prickade jag bättre stående än Kallander gjorde sittande vid en station. Hade jag fått 1 poäng mer så hade det varit ja o Kalle i särskjutning om bössan. Tror inte att jag missade mer än ett par mål den dagen av säkerligen 100skott.
Jodå jag hänger på FXSweden. Det råkar ju vara undertecknad som startade luftvapenforumet för drygt 5år sedan. För ca 2år sedan så hade jag efter tusentals timmar som ensam admin fått nog av allt skit som dök upp. Då tog Andreas Örnelid vid hjälpte till några månader och sedan startade upp FXSweden och vi flyttade över forum verksamheten dit. Sedan tog vi in ett antal flera admin och efter en viss tid på ett snålt tilltaget webhotell så rumsterar forumet idag på Patriks Dahlström's jobbserver. Precis som jag önskade så är min roll som ensam ansvarig för internet verksamheten idag mer eller mindre obetydlig, hemsidan ligger ju kvar i det närmaste original som den skapades för 5år sedan. Träffen i Hova har jag dock fortfarande i det närmaste ensam stått som arrangör för. Det blir nästa bit att jag ska försöka få till en samlad trupp som fixar detta så att vi kan göra det till något mera än det enkla arrangemang det är. Intresserad?
Du kan fortfarande komma in genom adressen
http://cartman.cowmob.nu/forum/. Vad det är för fel, eller hur länge det dröjer törs jag inte svara på just nu då min jag har noll inblick i den biten numera. Patrik har inte heller sagt något annat än att det finns vissa problem.
Mikael
Sorry about off topic i tråden, det liksom slirade iväg dit.