VGA till Scart

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
mindbraker20

Hej!

Inlägg av mindbraker20 »

Okej, då förstår jag! Jo det är just det som är problemet! Så jag trodde att det skulle komma någon slags störning, som två bilder eller något!

Så det är därför! Men du skulle inte kunna rekomendera något program som kan göra om timeingen och synken till den rätt signalen? Det ska finnas något som heter "Power..." något, men kommer inte ihåg exakt!

Tack för hjälpen, det gav mig ett nytt hopp!

MVH, Ted E
Sunken

Inlägg av Sunken »

Du missade det här eller?

Pucco skrev:OK. Man måste tydligen använda tredje gradens korsförhör för att få något ur dig. :)

Det svåra är att få Windows att acceptera en ny upplösning.

Det fungerar bara på VGA ut och bara på primär skärm, eller på sekundär skärm vid utökat skrivbord.
Det fungerar alltså inte i clone mode eller så.

Det fungerar inte under boot-processen så du ser inget på en TV förrän XP har laddats.

I länken i mitt första inlägg så finns det en arbetsbeskrivning av hur man gör för ATI, samma borde gälla andra typer av GPU.

Ladda hem PowerStrip från http://entechtaiwan.com/util/ps.shtm , det ska stödja 4-5 olika Savage GPUer.

Windows stöder inte interlaced på VGA så man får skapa en upplösning typ 1024x576 (16:9) eller 768x576 (4:3) 60Hz progressivt som windows accepterar och sedan får PowerStrip modifiera timingen till 50Hz interlaced.
mindbraker20

Hej!

Inlägg av mindbraker20 »

Okej, då är jag med. Ja ibland måste man ta i med hårdhanskarna, hehe.

Jag satt och funderade på att det fanns ett program som kunde modifiera
synksignalen. Så jag ska ta och prova att ändra på synken och se om det blir någon bild!

Tack så jättet mycket för hjälpen alla!

Jag hoppas att detta ska hjälpa.

MVH, Ted E
mindbraker20

Hej

Inlägg av mindbraker20 »

Det blev ingen som helst föränding! Jag undrade om det var mitt schema som jag hade kopplat fel, så jag tog isärr och byggde ihop igen. Men det gav inget.

Så jag tänkta att någon kanske kunde visa hur powerstrip ska ha för inställningar, i powerstrip, med någon bild eller så. För jag håller på att bli tokig!

Hoppas att någon kan hjälpa mig med det.

MVH, Ted E
Skriv svar