Håller på att kolla upp om jag kan få tag i en solcell för en billig peng med lite effekt, annars såg jag att AOE:s LED drivare man fick med går att använda som en stepup till vanliga solceller i solcellslampor

Hur gör jag annars när jag ska använda en sollampas elektronik för att tända och släcka hela paketet då? de har väl någon stepup funktion i dem så den lär väl packa ihop om jag slänger på mycket högre spänning än vad batteriet normalt sett ger, annars tänkte jag just så att jag skulle ha matat den där batteriet är och sen kopplat in det hela på LED anslutningen bara..
Hm, mycket verkar hänga på den där solcellen, om det går att få fatt i den så kör jag väl på ett 12v system och PWM dimmningen? då blir mörker "relä" ett större bekymmer, om inte.. så blir kontinuiteten ett större bekymmer... jag får dock utgå ifrån att solcellen inte kommer och att jag får lösa det på annat sätt!
Ska testa att driva en powerled på småströmmar för att få en uppfattning om hur mycket det lyser! i värsta fall får jag göra som man inte ska göra, parallellkoppla accar och göra en monsteracc med låg spänning och möjlighet att ställa dit en liten blyacc ibland för att ladda det...