Så medan mina funderingar får fortsätta och jag får leta upp småkondingar på 20pF (styrol), 12nF (plast) och 6n2 (plast), CADa kortet/korten till förstärkarna, får ni herrar Thomasl, Alexandersson, rvl, Opampen utreda det där med distortion. Jag kanske ska bjuda till och fixa den där labbkopplingen för att mäta distortion i kondensatorer.
Även om många av mina projekt fått en raketstart, brukar det dröja innan jag droppar boosterraketerna och när jag väl droppat andra raketsteget blir det riktigt jobbigt att tända sista steget och bildligen skicka ut kapslen (ÅH!

Dagens gärning: laddat film i min robotkamera, det var en något komplicerad procedur (tack Plutt för tispet om fotoauktionen i somras). Jag plågar labbet i Göteborg, Qpix, med udda format. Nu blir det en rulle film med negativ på 24x24mm

Dagens dryck: fem whiskeysorter, Famous Grouse Bourbon Cask, Knob Creek Bourbon, Basil Hayden Bourbon, Barrel Bourbon och High Coast Dalvve, ca 1,5cl/var sort.
Dagens flimmer: Nyheterna 19:30 och livesändningar från Minsk och andra vitryska städer.
Dagens grinighet: Ovänlistan och de civilklädda provokatörer som ger sig på demonstranterna i Minsk.
Nu är det läggdags.