Jag är långsam i vändningarna men nu har jag seriöst börjat fundera på hur jag ska konfigurera dator-biten i mitt labb.
Jag har precis bestämt att datorn (Mini-Tower) ska så bredvid labb-bänken för innanför benen går inte ty stolen (som iof går att skaffa en mindre men det vill jag inte) får då inte plats, mellan benen hade gått men då får jag inte ut CD-släden.
Nu är min största oro att jag springer på den på typ fyllan varvid hela fronten kan fläkas upp men jag har en trä-back alldeles innan dörren som ändå måste rundas (springer in i den också ibland, dock) varför jag bedömer det som väldigt osannolikt.
Jag gillar verkligen min mus och min keyboard till denna datorn, båda går på USB.
Jag skulle kunna köpa USB-kablage med förstärkare till dom också men då blir det genast ganska många 5m-kablar som måste dras.
Om man preliminärt säger att jag letar reda på ett trevligt set av trådlös mus respektive tangentbord så har jag bara två 5-m kablar kvar att dra där den ena är till skrivaren (förstärkt USB-kablage) och den andra till skärmen (VGA, som Ni lärt mig klarar lite kabellängder).
Då är det bara att hugga in, om jag inte var så förändringsobenägen, dvs
För mig är det "Baby Steps" som gäller och det första lilla steget blir att konsultera Kjell och Webhallen vad beträffar trådlös mus och tangentbord, sen ska jag nog koppla in dom innan jag ens flyttar datorn, antar man får nån slags dongel man trycker in i USB på datorn, vore käckt om det bara var en dongel för både mus och tangentbord men jag tror jag typ har ett dussin USB på baksidan (varav en är bränd av mig, höll en gång för 10 år sedan i en mycket fin oisolerad 230V-lampa från Filippinerna gjord av en snäcka, samtidigt som jag grejade med USB

).
MVH/Roger
PS
Nu kom jag på en liten halv-lösning till springa-på-problemet, jag spikar fast en sockel i träbacken och förlänger den till datorn där jag fäster den med fästkuddar, då kommer i alla fall fötterna gå förbi datorn.