He he, inga bilder på Indigo direkt. Inte så mycket att fota. Snurrar på en gammal Mac Mini mid 2010 med 2GB ram och uppgraderad HDD till en SSD och Mavericks, i övrigt inga konstigheter (undvik Yosemite).
Står och frotterar sig med övriga servrar i skåpet nu:
IndigoMac.jpg
Som tidigare nämnts så puttar alla servrar in sin varma luft bakåt i skåpet där ventilationen tar hand om den och återvinner den

(5st servrar + 24 portars PoE-switch + UPS så en hel del värme).
Obs att för att skärmdelning till andra datorer/enheter via VNC osv inte ska bugga (grafiskt) måste man tydligen ha en skärm inkopplad. En bugg hos OSx gissar jag men ingen kris. Man konfigurerar det mesta via en client på annan mac. Fantastiskt inteface och massor med användbara plug-ins som dess utom är gratis. För 0 kr (utöver licenskostnaden för Indigo, som är en bråkdel av HS) har jag integrerat all extern utrustning som i HomeSeer kostade en bra slant, typ 300kr per plugin (Sonos, AVR, Projektor, UPS, XBMC, väder mm mm). Jag är fortfarande rudis på Python och AppleScript men nog kan jag lära mig det oxå
Indigo har en riktigt bra editor för klienterna (iProdukter mm) dock är iPhone-appen inte uppdaterad för iPhone4 (eller större) skärmen, lite sunkigt men jag kör det mesta via iPad iaf. Appen är fantastiskt snabb och stabil vilket HS-appen INTE var, den var ett skämt!!
Finns ett webbinterface oxå som är minst lika bra. Man kan spara länken till respektive webbsida på Hemskärmen på sin iPhone/iPod så blir den typ en webbapp och då komer man undan problemet att appen inte fyller ut hela skärmen. Dock uppdateras inte statiska bilder i realtid då, ikonerna gör det men inte om man pekar på fanart till vad som spelas på Sonos t.ex. Appen uppdaterar dock allt sånt i realtid.
Generellt asenkelt att integrera kameror utan belastning på servern, bara göra en "bild" som uppdateras kontinuerligt med URL (inkl ev. auth) till kamerans JPEG-länk. Inga 30 fps kanske men tillräckligt för att se vem som plingar på dörren
Älskar allt med Indigo än så länge, fantastisk support i forumet oxå (speciellt från Indigo själva).
Nåväl, lite av det senaste.
Huset är fö. 100% klart nu!! Ska uppdatera bloggen framöver oxå. Men nu ska det flyttas enheter till Indigo!
//L
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.