Tungrökmaskin... eller iaf Kylpaket...
Re: Tungrökmaskin... eller iaf Kylpaket...
Meduza: Du får gärna lämna en liten recension på Antari Z-1200/II:n när du provat den lite,
har sneglat lite på den, verkar vara en vettig maskin för vettiga pengar.
har sneglat lite på den, verkar vara en vettig maskin för vettiga pengar.
Har du fått hem rökmaskinen?
För isåfall skulle även jag vilja höra en liten recension
För isåfall skulle även jag vilja höra en liten recension

Jovisst har jag fått hem den, provkört den på en skolbal/disco en hel kväll också, Calle har redan fått en liten minirecension i PM 
Kan skriva en liten recension här också strax

Kan skriva en liten recension här också strax

Jag kollade vad maskinen jag postade länk till tidigare gick för på ebay; 208$ !!! Snacka om bra pris... Synd bara att man inte lade beslag på den
Nej det hade man ju tagit den för omedelbart!
När jag ändå skriver här kan jag ju göra en mini-recension av Antari Z-1200 II, helt enkelt så gillar jag den
Den är relativt tyst för att vara en rökmaskin, ger rejält med rök och är väldigt trevlig att hantera, att den sen har DMX gör det ju bara trevligare.
Den var lite i svagaste laget för att klara hålla en lokal på 15*10*12m med tjock rök, detta dock med ventilation som suger ut rätt mycket hela tiden,
fönster öppna i angränsande rum som såg ut som skorstenar utifrån osv, trodde dock den skulle klara det sämre, så riktigt bra för en maskin i den här storleken
Kvalitetskänslan är klart högre än i tex Starville eller Velleman eller HQ Powers billigare rökmaskiner,
det känns faktiskt som en bit riktig utrustning till skillnad från en del av dom tidigare nämnda som håller taskigt och känns som leksaker...
Lättservad ska den tydligen vara också, inget jag har provat ännu däremot
Hur som helst, klart värd sitt pris och en riktigt trevlig maskin.
När jag ändå skriver här kan jag ju göra en mini-recension av Antari Z-1200 II, helt enkelt så gillar jag den

Den är relativt tyst för att vara en rökmaskin, ger rejält med rök och är väldigt trevlig att hantera, att den sen har DMX gör det ju bara trevligare.
Den var lite i svagaste laget för att klara hålla en lokal på 15*10*12m med tjock rök, detta dock med ventilation som suger ut rätt mycket hela tiden,
fönster öppna i angränsande rum som såg ut som skorstenar utifrån osv, trodde dock den skulle klara det sämre, så riktigt bra för en maskin i den här storleken

Kvalitetskänslan är klart högre än i tex Starville eller Velleman eller HQ Powers billigare rökmaskiner,
det känns faktiskt som en bit riktig utrustning till skillnad från en del av dom tidigare nämnda som håller taskigt och känns som leksaker...
Lättservad ska den tydligen vara också, inget jag har provat ännu däremot

Hur som helst, klart värd sitt pris och en riktigt trevlig maskin.
- DW
- Kontakt:
När jag jobbade i försvaret använde vi Rökfackla 4 Brinntid 4minuter och kunde beroende på vindriktning samt styrkan ge en rejäl rökridå. om 450m. Vi som jobbade med dessa är numera lätt förzinkade inombords. Har du inget beställningsnummer så går det att blanda zink och salmiak och någon lämplig tändsats. ICA Stig, han har socker och salpeter 40/60 det rycker bra.
maila mej när testet är gjort!
DW
maila mej när testet är gjort!

DW
Är det dags att göra mycket rök med pyroteknik så är det en rejäl Hexazinkröksats som gäller, inga mesiga hemkok på socker-salpeter blandningar 
http://www.pyrosmalandskrutbruk.se/se/s ... ter/?id=33
Problemet är bara att inte heller den röken är tung som var det tråden handlade om...

http://www.pyrosmalandskrutbruk.se/se/s ... ter/?id=33
Problemet är bara att inte heller den röken är tung som var det tråden handlade om...

den är inte så nyttig att andas in heller - har för mig att det är just detta som används i miltärens rökgranater och dom kan verkligen skapa ätsopperök i väldigt stora områden utomhus - dock avnjuts företrädelsevis i skyddsmask...
Ja det är samma som i militärens rökgranater, i röken finns det en hel del zinkklorid som bildas vid förbränningen som helt klart inte är nyttig att få i sig...