Blev en utskrift ikväll, ska justera avståndet på elektroderna på tändstift till bilen. Ville inte betala mycket pengar för ett verktyg men behövde verkligen ett… vill heller inte knacka på tändstiftet för att justera avståndet. Så ja, man letar på Thingiverse och hittar en bra design.
Har lite justering med input shaper osv men det är en början i alla fall! Utskriften i övrigt blev klart godkänd. Utskriven i PETG, 300mm/s, 5000k acceleration. 100% infill. 80 grader bädd och 250 grader första lagret för att sedan bli 260grader på resterande lager. Cpap-fläkt av på första lagret och startas sedan automatiskt på lager två. Går mellan 87-100%. Kommer bli bättre när jag orkar ta tag i en ordentligt lösning för kylning av utskriften.
Jag har beställt en ny hotend, lite häftig ny modell , vattenkyld såklart. Kommer om ca 1,5 vecka eller så… så när den kommit och jag fått rätt på det, då kommer jag ta tag i kylningen av utskriften.
Är så nöjd att ha fått igång webkamera, rätt kul att kunna följa utskriften via telefonen också, sitta uppe hos barnen och natta, kunna kika nere i källaren för att se hur utskriften går utan att behöva ränna ner och kika. Ska bara se över placeringen av kameran, men men … ser lite i alla fall!