Blev en utskrift ikväll, ska justera avståndet på elektroderna på tändstift till bilen. Ville inte betala mycket pengar för ett verktyg men behövde verkligen ett… vill heller inte knacka på tändstiftet för att justera avståndet. Så ja, man letar på Thingiverse och hittar en bra design.
Har lite justering med input shaper osv men det är en början i alla fall! Utskriften i övrigt blev klart godkänd. Utskriven i PETG, 300mm/s, 5000k acceleration. 100% infill. 80 grader bädd och 250 grader första lagret för att sedan bli 260grader på resterande lager. Cpap-fläkt av på första lagret och startas sedan automatiskt på lager två. Går mellan 87-100%. Kommer bli bättre när jag orkar ta tag i en ordentligt lösning för kylning av utskriften.
Jag har beställt en ny hotend, lite häftig ny modell , vattenkyld såklart. Kommer om ca 1,5 vecka eller så… så när den kommit och jag fått rätt på det, då kommer jag ta tag i kylningen av utskriften.
Är så nöjd att ha fått igång webkamera, rätt kul att kunna följa utskriften via telefonen också, sitta uppe hos barnen och natta, kunna kika nere i källaren för att se hur utskriften går utan att behöva ränna ner och kika. Ska bara se över placeringen av kameran, men men … ser lite i alla fall!
Vz-bot 330
Re: Vz-bot 330
Såå, längesedan en uppdatering men nu så… fått vänta ett par veckor på nya hotenden. Undrade ett tag om det var värt det men japp, det blev bra. Fick den som sagt till en riktigt bra pris. 800kr inkl frakt tack vare en rabattkampanj just nu, eller just då. Den var nedsatt från 1200kr… tackar!
Den heter Trianglelab CHC XL WR . Den har en 128w keramiskt värmeelement och vattenkylning. Det blir en aning mindre och klart smidigare och lättare jämfört med min gamla setup. Om det är bättre, ingen aning än! Men det märker vi snart!
Fick i alla fall plockat bort det gamla och började på att sätta fast den nya. Undrade lite hur jag skulle lösa det men efter en letande och funderande så kom en snilleblixt. Tittade först på en sån v6 hållare i aluminium. Hade fungerat!! Såg sedan en rejäl bit vinkeljärn i aluminium liggande bredvid mig… hmm, undrar om. Jodå, det blev till att såga till en bit av den och ja, den satt ju som en smäck!
Det lustiga är att den är ganska exakt lika lång som min gamla setup, slår på 1 mm… vilket är rätt märkligt. Men tacksamt!
Det jag gillar med denna är den långa biten där filamentet kan smälta på. Det är 2,5 gång så långt som min förra setup, vilket kan vara trevligt när man ska upp i hastighet! Spännande!
Den har en inbyggd eller redan monterad PT-1000 tempsensor, vilket var bra , jag kan bara koppla in den till styrkortet och slipper ändra något i koden. Och hade ju tur , allt fungerande direkt. Rätt temp, stämde bättre jämfört med min förra sensor också, även det bra! Den blir varmt fånigt snabbt, jösses, där är bra drag i den. De skojar inte med 128w!!! Visst jag hade 140w i den förra men märker knappt någon skillnad ärligt talat.
Nåja, nog om det. Här kommer lite bilder !
Just det ja, det enda jag fick byta och fixa på den var fästena till slangen. Jag har en mjuk silikonslang , den passade inte med slanganslutningarna på hotenden, så jag fick byta den till några som passar min slang. Rätt gänga och så direkt, praktiskt!
En film också när jag skriver ut.
Den heter Trianglelab CHC XL WR . Den har en 128w keramiskt värmeelement och vattenkylning. Det blir en aning mindre och klart smidigare och lättare jämfört med min gamla setup. Om det är bättre, ingen aning än! Men det märker vi snart!
Fick i alla fall plockat bort det gamla och började på att sätta fast den nya. Undrade lite hur jag skulle lösa det men efter en letande och funderande så kom en snilleblixt. Tittade först på en sån v6 hållare i aluminium. Hade fungerat!! Såg sedan en rejäl bit vinkeljärn i aluminium liggande bredvid mig… hmm, undrar om. Jodå, det blev till att såga till en bit av den och ja, den satt ju som en smäck!
Det lustiga är att den är ganska exakt lika lång som min gamla setup, slår på 1 mm… vilket är rätt märkligt. Men tacksamt!
Det jag gillar med denna är den långa biten där filamentet kan smälta på. Det är 2,5 gång så långt som min förra setup, vilket kan vara trevligt när man ska upp i hastighet! Spännande!
Den har en inbyggd eller redan monterad PT-1000 tempsensor, vilket var bra , jag kan bara koppla in den till styrkortet och slipper ändra något i koden. Och hade ju tur , allt fungerande direkt. Rätt temp, stämde bättre jämfört med min förra sensor också, även det bra! Den blir varmt fånigt snabbt, jösses, där är bra drag i den. De skojar inte med 128w!!! Visst jag hade 140w i den förra men märker knappt någon skillnad ärligt talat.
Nåja, nog om det. Här kommer lite bilder !
Just det ja, det enda jag fick byta och fixa på den var fästena till slangen. Jag har en mjuk silikonslang , den passade inte med slanganslutningarna på hotenden, så jag fick byta den till några som passar min slang. Rätt gänga och så direkt, praktiskt!
En film också när jag skriver ut.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.