(Måttfullhet är inte min starka sida)
Tänkte berätta om
skylten Ingo Ride, hur den egentligen kom till för några år sen.
Köpte mig en minimoppe typ Monkey, naturligtvis en 25/km utan krav på regskylt.
På Vallåkraträffen fanns det ett företag som tillverkade skyltar, jag traskade in där.
Året var 2009
Med mig hem fick jag den nygjorda Orange skylten, som sen monterades där bak.
Vad jag vet så har jag idag bara denna bild på moppen, hela bildarkivet blev RAW.
Hämtade hem den idag från ett album jag har online, man får vara glad åt det lilla.
Efter ett år sålde jag moppen till en 15-årig tjej, skylten sparades som ett minne.
CIMG1640.JPG
Åren gick, och skylten stod här på hyllan och undrade om den skulle få ett nytt liv.
När det sen blev 2013 så var det dags att skaffa ett nytt fordon, det blev el-cykel.
Köpte den hos
EcoRide i Malmö, och då precis som nu blev det ett litet "projekt"
Där även min fina skylt kom till liv igen.
IMG_4325.JPG
Som ett smått efterblivet vuxet barn tyckte jag det var fantastiskt att cykla med el.
Tyst och skönt, bara att ladda batteriet när det börjar bli trött. Jag blev aldrig trött.
Brukade cykla med frun, hon ojade sig ofta över motvinden. Motvind? var då ja jag.
Det finns en film..
Batteriet har laddat bra hela tiden, men förra året fick Batteridoktorn titta på lite det.
Kunde gått ett år till, men vi kom överens om att bygga om det, och montera BMS.
Istället för 11 har jag nu 20 ampere, har dessutom tagit bort spärren. (två kablar)
Men det är ju olagligt.
Men den senaste tiden har jag ändå känt mig lite vinglig, så därför blev det Permo.
Ingo Ride kommer att passa fint på den, tredje gången gillt som man brukar säga.
Man ska lära sig krypa innan man kan gå säger dom lärde, nu är det nog tvärtom.
Ryggen bråkar, nacken likaså, och annat som gör ont.
Säga vad man vill om att
åldras, men åldrandet är faktiskt helt ok när det inte gör ont.
Den tid jag har kvar ska jag ha det både bekvämt och lite småtrevligt ute på vägarna.
Bil har jag tröttnat på, man får ju ändå inte köra var man vill, samma med parkering.
Med Permon blir det lite roligare att ta sig fram här.
Visst kan jag gå och så, men jag är tekniskt intresserad och vill köra el med fyra hjul.
Stabilt och bra, samtidigt får hjärnan lite att arbeta med så länge Project 2020 pågår.
Filmen: Förr eller senare får ni nog se mig köra med permon, förmodligen på
YouTube.
JA, Premiärturen med extra allt kommer att filmas.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.