T: Löda supra hdmi kablar (stockholm)

kamchez

T: Löda supra hdmi kablar (stockholm)

Inlägg av kamchez »

Hej.

Jag har ett problem där jag har 20 mm flexrör och vill få igenom mina supra hdmi kablar MEN den kräver tyvärr ett 25 mm flex eller ett 20 mm VP - tabben jag gjorde var att dra 20 flex istället för VP och nu när taket är lagt och väggarna spacklade och målade så känns det som ett riktigt projekt att göra om allt.

Lösningen hade förmodligen varit att knippsa huvudet på hdmi kabeln och löda om den på plats.

Vet inte om detta innebär någon form av signalförlust? Vet att Supra själva löder sina kontakter.

Är det någon själ i stockholmsområdet som kan göra detta åt mig mot betalning på plats ? Som kan garantera att det fungerar efteråt också ?
Senast redigerad av blueint 26 oktober 2013, 22:22:29, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: T:
Användarvisningsbild
kiwi

Re: T: Löda supra hdmi kablar (stockholm)

Inlägg av kiwi »

Är det sån här kabel du har?
Bild
kamchez

Inlägg av kamchez »

det stämmer bra det.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

tp till hdmi?
kamchez

Inlägg av kamchez »

visst... fast extendersen är så dyra (om de ska klara 1.4, 3D osv) och då behöver jag även en för sovrum samt ett för vardagsrum. Jag måste även lägga cat6 vägguttag istället för hdmi uttag. sen behöver jag en cat6 till hdmi adapter och förmodligen någon form av hdmi switcher.
Användarvisningsbild
rysshack.se
EF Sponsor

Inlägg av rysshack.se »

Om det är en sådan som är på bilden, går det inte att ta av själva inkapslingen genom att skruva loss de två skruvarna, dra en krympslang över, och dra kabeln genom röret eller är det för tight?
Användarvisningsbild
rysshack.se
EF Sponsor

Inlägg av rysshack.se »

Hmm, man kanske skall titta nogrannare på bilderna innan man kommenterar he he =)
kamchez

Inlägg av kamchez »

hehehee ...

man skruvar loss den ja :) dock så är den för tight för röret.. den kräver ett 25mm flexrör och jag har bara ett 20 installerat.

Ni duktiga människor bör kunna löda? Om Supra kabeln lödas av en person på plats (det satt en ettikett på kabeln där det stod datum och signatur och att den hade lödds och kvalitets testats).

Det är 1or och 0nollor.. antingen fungerar det..eller så gör det inte och då får man prova igen? Eller är det så pass svårt att ingen elektriker eller kunnig person vågar eller vill ta tag i det :S
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Inlägg av tecno »

Har du klippt och dragit in kabeln? Hur mycket lämnade du kvar från kontakt till klipp?

Bara en undran, vad är du beredd att betala för att få detta gjort vill nog den som kanske vill göra detta i 08 området gärna veta.
kamchez

Inlägg av kamchez »

nej jag har inte klippt kabeln eller dragit den än.

Det är det minsta bekymret :P

Hur långt man vill lämna kvar osv är nog upp till den som ska löda / installera den.

Vet ej vad som är rimligt att betala? Jag pratar iaf minst en tusenlapp.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Är de bara en kabel de rör sig om?
De är väl bara klippa kabeln och dra iden, om den som ska löda även ska vara där när den dras i så tar den ju givetvis även betalt för det också.
Klipp och behåll kontakten så man kan se färgkodningen.. Finns de fler av samma färg som har betydelse så får man även försöka märka upp detta..
Jag hade inte velat skarva 20 ledare utan istället löda på en ny kontakt alternativt försökt återanvända en gamla, om man kan få bort smältlimmet?..
kamchez

Inlägg av kamchez »

låter bra det.

Givetvis tar kabeldragningen några minuter bara och skulle det ta längre så fine...klart man pröjsar för det med... ser hellre till att personen som ska löda klipper av änden själv så som den vill ha den för att kunna göra sitt jobb på bästa möjliga sätt.

Tack för tipsen... nu ...vem kan hjälpa mig?
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Jag skulle eventuellt kunna hjälpa till, skicka ett Pm så tar vi diskussionen därifrån.
willmans

Inlägg av willmans »

Bara en tanke men för att slippa löda kan man väl köpa mini-HDMI eller micro-HDMI kablar och sen använda adaptrar i ändarna?
Användarvisningsbild
ochkl0620
Kontakt:

Inlägg av ochkl0620 »

Finns nog en anledning till varför han vill ha supra kablar...
Skriv svar