Min egna WiFi shield med RTC, SD och batteribackat SRAM

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
6502
Kontakt:

Min egna WiFi shield med RTC, SD och batteribackat SRAM

Inlägg av 6502 »

Hej hopp,

Det är ju galet vad bra med tid man har nu när man är mellan uppdrag =)

Har suttit och lekt med Texas Instruments kompetenta WiFi modul CC3000 och lyckats får riktigt bra snurr på den.
I samma veva så roade jag mig också med att kadda ihop ett litet Arduino kompatibelt shieldkort med sånt som jag tyckte att jag alltid behöver i mina projekt. Lite extra roligt var det ju också att ge sig in i att rota en RF ledare på kortet med allt vad det innebär.
fb-both-403.JPG
Resultatet blev så lyckat (tycker jag iaf =)) så jag tänkte att jag slänger iväg det på Indiegogo och ser vad som händer. Jag menar skulle det falla väl ut så är ju det skitkul och kan ge en liten slant så jag kan bjuda frugan på restaurang =) Kika in på och ge gärna lite feedback. De flesta behöver säkert inte en WiFi shield men om man kan hjälpa till att generera lite trafik till kampanjen genom att blogga, twittra eller vad man nu gör så att den stiger lite på Indiegogo så är ju jag bara skitgla =)

Jag har två stycken prototyper över (som fungerar faktiskt hehe) som jag inte kommer att behöva mer. Så om det är någon som känner sig manad att hjälpa till lite med biblioteket som jag håller på med så bjuder jag gärna på en sån och ett Megakort. Det är ju kanon om en sådan person har erfarenhet av SPI och interrupts på Arduino då skitkoden från Texas Instruments måste skrivas om i stort och mycket.

Ha det bäst
/Pontus
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin

Re: Min egna WiFi shield med RTC, SD och batteribackat SRAM

Inlägg av GeekJoan »

:tumupp:
Skriv svar