Köpa metallborrar?

Shargo

Re: Köpa metallborrar?

Inlägg av Shargo »

Jepp, precis de (jag var för lat för att kolla :vissla: ).
Man skulle kanske köpa en ny sats, den börjar bli gles ( väger man 100+ bör man inte lägga sin hela vikt mot handhållet 4mm borr t ex :roll: )
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Uttis: Toppen tips, jag tycker de ser ut som något billigt skit så jag har inte testat dem. Jag trodde inte man skulle sälja något seriöst i de färgerna.

Glenn skrev:En sak är ju säker, det är skillnad mellan borr och borr, och man kan inte lita på priset heller.

Jag köpte en gång på nån rea ett set med "noname" borrar för en struntsumma (50 spänn eller nåt för ett set) och dom borrarna är bland det bästa jag använt,
Brukar det inte upprepas ganska ofta här, "Man får vad man betalar för"
Så är det inte alltid, åt båda hållen.
Användarvisningsbild
Forsgren
EF Sponsor

Inlägg av Forsgren »

Jag kör med bosch borr från swedol, funkar riktigt bra tycker jag. Någon som testat och jämfört dessa med borr fron dormer tex?
svenne1985

Inlägg av svenne1985 »

Dormer verkar ju ha hög kvalitet. Körde 11 mm Dormer snabbstålsborr i fräsen på förra jobbet, var bara det att hade missat ändra skärdatan så det var samma som Seco hårdmetallborr någon variant där skäret är hårdmetall och sitter i en gängad stång man spänner (alltså ganska kraftigt över :mrgreen: ) var väl 15 mm djupt och 30-40 hål, var bara några små skador i skäret (flisor). :mrgreen:
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Inlägg av tecno »

Forsgren skrev:Jag kör med bosch borr från swedol, funkar riktigt bra tycker jag. Någon som testat och jämfört dessa med borr fron dormer tex?
Man kan ju undra vem som tillverkar de borrarna för Bosch själva lär ju inte göra dessa.
eppi

Inlägg av eppi »

Har köpt bra borr genom åren, nu har jag slutat borra, det gjode jag i förra vecka. Så man kan väl börja sälja av?
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

eppi:
Har du tagit pension? :)
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Uttis skrev:
Shargo skrev:Biltemas koboltborrar (om de finns kvar) bedömer jag som riktigt prisvärda.
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Skarve ... -st-20000/

Är det dessa du tänker på? Dessa var kanon, köpte en låda för 10år sen och som du sa mycket prisvärda.
Jag plockade på mej ett sånt kit sist jag var på biltema, får väl se om dom är bra, jag har hitills testat att borra ett hål
i aluminium med en borr, det gick bra, men det var kanske inte direkt ett hårdtest :D
eppi

Inlägg av eppi »

Jag sparkade ut mig själv från arbetslivet. Känns det inte fattigt att behöva arbeta? Det var som en professor sa, jasså nu skall han leva livets glada dagar (och såg bister ut).
Livet är inte bara en dans på rosor utan även en lek. Och nu leker jag med spännande saker såsom volt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar