Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Hur förklarar du då detta för alla som har fått bra utskrifter direkt när de packat upp rullen, för att bara en vecka senare få bubblor och inkontinens. När de sedan torkat rullarna är det bra igen. Finns massor av trådar i många olika forum, om olika påhitt för att hålla rullarna torra.
Jag har själv ABS och PLA från olika fabrikat. De flesta är öppna och står i badrummet eller i ett rum där min skrivare är där jag frekvent har öppet fönster. Min PLA- och ABS-plast borde ha drabbas av fukt. Jag har också haft sämre resultat men det var inte fukt som orsakade det.
Om någon har en fuktig PLA och vill skicka några meter till mig så kan jag testa att skriva ut något. Jag tycker inte att man ska köpa svamptork på Jula innan man fixat kalibreringen.
Om någon har en fuktig PLA och vill skicka några meter till mig så kan jag testa att skriva ut något. Jag tycker inte att man ska köpa svamptork på Jula innan man fixat kalibreringen.
Jag köpte torken då det var rea på den (och i förebyggande syfte) och att jag hade hört att nylon snabbt drog till sig fukt. Vilket jag har som avsikt att printa med.
Idag var jag glad i 5 sekunder, tills jag öppnat brevet och insåg att dom skickat 150x150mm istället för 200x200mm.
Okej det var delvis mitt fel, men jag mailade direkt när jag insåg att jag beställt fel och dom svarade att dom ändrat på beställningen. Baksidan
Okej det var delvis mitt fel, men jag mailade direkt när jag insåg att jag beställt fel och dom svarade att dom ändrat på beställningen. Baksidan
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag var lite brutal och limmade dit min ikea spegel med dubbelhäftande tejp idag, den blir varm mycket snabbare än jag hade väntat.
Helt obehandlad fäster dock plasten dåligt, men däremot kan jag nu konstatera att den tappar steg om den kör in i en stelnad plastbit. Det borde varit vad som hänt igår med, så se till att plasten sitter fast på ytan och problemet är ur världen.
Måste göra en stabilare Z stopskruvhållare, den har nu vibrerat loss och ställt om sig ett par gånger, inte så farligt med den gamla mjuka bädden, men extruder rakt ner i spegeln känns som saker kan gå sönder...
Helt obehandlad fäster dock plasten dåligt, men däremot kan jag nu konstatera att den tappar steg om den kör in i en stelnad plastbit. Det borde varit vad som hänt igår med, så se till att plasten sitter fast på ytan och problemet är ur världen.
Måste göra en stabilare Z stopskruvhållare, den har nu vibrerat loss och ställt om sig ett par gånger, inte så farligt med den gamla mjuka bädden, men extruder rakt ner i spegeln känns som saker kan gå sönder...
Hmm, låter ju logiskt, men å andra sidan kan man ju kanske höja spänningen till motorn så kanske den orkar "över guppet"..., men däremot kan jag nu konstatera att den tappar steg om den kör in i en stelnad plastbit
Men vilken temp får då på spegeln då?AndLi skrev:Jag var lite brutal och limmade dit min ikea spegel med dubbelhäftande tejp idag, den blir varm mycket snabbare än jag hade väntat.
Höjden över bädden är A och O.
Lite för högt och plasten fäster dåligt, lite högre än då och man får klumpar. I mitt fall så räcker det med en 1/10 mm fel.
Ikväll så har det blivit ännu en mindre lyckad skiftnyckel (läs fast nyckel)
Och ett helt ok drev
Inget jag ska använda utan bara ett test
Lilla drevet blev också helt ok, fick dock borra ur hålet
Drev
http://www.thingiverse.com/thing:19227
Muttrar
http://www.thingiverse.com/thing:27769
Skarv
http://www.thingiverse.com/thing:30328
M8 muttrar i lite olika modeller, passade perfekt
För att t.ex. koppla ihop M8 gängstång och vinkla i valfri vinkel
Drev
http://www.thingiverse.com/thing:19227
Muttrar
http://www.thingiverse.com/thing:27769
Skarv
http://www.thingiverse.com/thing:30328
Senast redigerad av drh 12 oktober 2013, 00:01:04, redigerad totalt 1 gång.
snyggt!
Om man nu kunde skriva ut i M3 och M4 också
Om man nu kunde skriva ut i M3 och M4 också

@ stenD - Tack!
Om man går ner i storlek på munstycket så borde man väl klara av M3 o M4?
Idag så klippte fartreglaget på min ena heli - det blev en hård landning. Så det blev till att rita och printa lite.
Första betan, inte så sexiga (begränsade CAD-kunskaper) men grymt starka, ska snygga till dom lite och göra dom lite svagare. Blev lättare gängning med denna skruv Grymt nöjd med hålen
Om man går ner i storlek på munstycket så borde man väl klara av M3 o M4?
Idag så klippte fartreglaget på min ena heli - det blev en hård landning. Så det blev till att rita och printa lite.
Första betan, inte så sexiga (begränsade CAD-kunskaper) men grymt starka, ska snygga till dom lite och göra dom lite svagare. Blev lättare gängning med denna skruv Grymt nöjd med hålen
@drh
"Om man går ner i storlek på munstycket "
Finns det några mindre munstycken att köpa till K8200?
Försök två
Sexkantiga hål för muttrarna
Och lite mjukare form
Jag har inte letat men jag hoppasBEEP skrev:@drh

Ännu en del ritad och printad
Det lilla hålet är till ett antennrör
Vilken passform