Tjo!
Jag har planer på att designa ett antal pcb för 1W leds, dessa bör ju vara kylda, alltså aluminium PCB.
Finns det möjlighet att beställa detta från företag som seedstudio eller liknande? Har ni erfarenheter av detta, är det dyrt?
Högeffekt LEDs utvecklar mycket värme. På grund utav utförandet så ligger största ytan för värmeavledning under själva LEDen emot kretskortet. Med syfte att avleda så mycket värme som möjligt så höjer man värmeavledningsförmågan via kretskortet så att kretskortet fungerar som en kylfläns. Vanligt laminat isolerar mer än det leder värme
Annars kan man göra som jag gjorde på en lampa jag byggde, att man fräser kylflänsen och kretskortet så att lysdioderna går att limma med värmeledande lim. Gäller dock att man är noggrann så att lysdiodens "heat slug" inte kommer i kontakt med kylflänsen om man kör med flera lysdioder i serie (om nu den är elektriskt ansluten på lysdioden du använder). http://elektronikforumet.com/forum/view ... =6&t=35860
Löd lysdioden på kanten av en kopparskiva så att mittlsuggen passar precis på lysdiodens mittyta? glimmer och skruv borde kunna lösa återstående galvanisk separation.