Kommer säkert stöta på problem med detta så gör en första tråd som inledning. Lägger in ett färdigt blink-projekt och guide för em:blocks(ingen registrering krävs för nedladdning) och/eller CoIDE när jag lyckats få något att kompilera. Annars kommer jag följa upp med frågor som förhoppningsvis någon kan tipsa om lösningsförslag till. Lyckades aldrig kompilera något med just em:blocks när jag testade med ett STM32VLDiscovery.
Inhandlades på microkit(320kr): STMICROELECTRONICS - STM32F429I-DISCO - STM32F4, DISCOVERY, EVAL BOARD
32F429IDISCOVERY Discovery kit for STM32 F429/439 lines - with STM32F429ZI MCU
High-performance and DSP with FPU, ARM Cortex-M4 MCU with 2 Mbytes Flash, 180 MHz CPU, Art Accelerator, SDRAM, TFT
På utvecklingskortet:
* STM32F429ZIT6 microcontroller featuring 2 MB of Flash memory, 256 KB of RAM in an LQFP144 package
* On-board ST-LINK/V2 with selection mode switch to use the kit as a standalone
* ST-LINK/V2 (with SWD connector for programming and debugging)
* Board power supply: through the USB bus or from an external 3 V or 5 V supply voltage
* 2.4" QVGA TFT LCD
* SDRAM 64 Mbits
* L3GD20, ST MEMS motion sensor, 3-axis digital output gyroscope
* Six LEDs:LD1 (red/green) for USB communicationLD2 (red) for 3.3 V power-onTwo user LEDs:LD3 (green), LD4 (red)Two USB OTG LEDs:LD5 (green) VBUS and LD6 (red) OC (over-current)
* Two pushbuttons (user and reset)
* USB OTG with micro-AB connector
* Extension header for LQFP144 I/Os for a quick connection to the prototyping board and an easy probing
- Edit #1- En miss(?) i firmware-paketet som följer med är att det helt saknas ett linker script som man får använda i egna projekt. Det enda som finns är ett som Atollic säger aja baja till att använda någon annanstans än Atollic TrueSTUDIO
- Edit #2- GNU/GCC Projekt för detta: Lång url