Som många vet så börjar suget för de kraftfullare MCUerna bli allt större så jag tänkte dra mitt strå i stacken (själv har jag helt migrerat från AVR till Cortex-familjen).
Min plan är att göra en serie videos (på både ish-nybörjarnivå och lite mer avancerad nivå) om perferienheter på en vald MCU.
Jag gör detta för att få lite bättre koll på vissa saker själv och dels för att jag vill bli bättre på att förklara saker inför min doktorsutbildning. Hela serien kommer vara på engelska.
De jag vill ha hjälp här är:
- - Hur lägger man bäst upp en detta? Dvs, vad ska man ta med och vad ska man inte ta med när man spelar in? Jag tänkte skriva kod i realtid (med ett manus). Men hur ska man strukturera upp sitt manus så det blir godtyckligt "bra".
- I vilken ordning ska man ta perferienheterna? Typ GPIO, UART, SPI, I2C osv...
- Jag tänkte göra detta mot STM32F0/STM32F4 (Cortex-M0/M4), invändningar? Mest då dessa använder jag mest, kan bäst och har ett bra bibliotek av kod bakom.
- Allmänna tips från er som har gjort något liknande tidigare?
Hoppas man kan få lite feedback här! Detta tror jag kan vara av nytta för många.

Lite osäker på om jag ska lägga denna i Mikroprocessorer, men flest ser det nog här som är intresserade.