Hur skickar man seriedata över GPRS jämfört med CSD?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Nerre

Re: Hur skickar man seriedata över GPRS jämfört med CSD?

Inlägg av Nerre »

Och om man nu vet att en uppgift är felaktig så kan man ju tala om vad som är rätt istället för att bara påpeka att den är fel.

Jag tittade lite snabbt hos Comviq, Telia och Telenor efter de biligaste kontantkorten vilka priser som gällde, just eftersom att behöva tanka varje månad intr var aktuellt. Det kontantkort jag tittade på hos Telia hade ingen möjlighet tills årsbetalning, så jag hade ingen aning om att sånt ens existerade.

Tydligen så kan för 999 spänn om året få 500 MB i månaden. MEN, då kan man ju lika gärna skaffa deras mobila bredband som ger 5 GB i halvåret för 299. Det blir 598 spänn om året för 10 GB, d.v.s billigare än kontantkortet och mer data.

Och det är ju långtifrån billigt. Jag misstänker att Knut mer tänkte sig att tanka nån hundralapp om året och kanske skicka 200-300 MB data på ett år.
Johanb

Inlägg av Johanb »

Ok, jag trodde att telia,kontantkort,tillval,årskort skulle räcka som hint för att hitta informationen.
Här kommer länkar istället:
Kontantkort Gratis
Årskort surf 599kr

Och även om man bara skulle nyttja 200-300MB / år så blir det i alla fall långt ifrån 10kr /MB.
Nerre

Inlägg av Nerre »

Det som ligger under Tillval är ju inget årskort på det viset? Det är ju stöldskydd och såna grejer?
Med Årskort Säker mobil kan du känna dig tryggare när du använder din smartphone.

Stöldskydd
Surfskydd
Trygga nummer
Det som gäller i såna fall är ju deras kontantkort Allt, som alltså tydligen går att tanka månad, halvår eller helår.

Det där du länkar till är ju enbart "extra surf", jag tolkade det som att man även måste ladda vanligt för att kunna ladda det?

Jag gick som sagt var bara in på Enkel och tittade (eftersom jag letade efter det billigaste alternativet och Allt lät dyrt).

Det är ju om man återgår till "basprisplan" (d.v.s. om man laddar en månad så har man fri surf den månaden, när månaden tar slut kostar det 10 spänn per MB om man inte tankar igen. Men max 19 spänn per dag).
Skriv svar