Jag har ju som alla andra köpt en del breakout kort i mina dagar och blivit sådär småirriterad på priserna på enkla funktioner. Även på de i min egen webshop (oops får man säga så

) I alla fall, jag behövde en del prylar för ett tag sedan till ett projekt och slutnotan hamnade på närmare 1500 kronor. Näminsjäl tänkte jag och drog igång Eagle. Slutresultatet blev 6 st olika sensormoduler och 3 st interfacemoduler i ett paneliserat PCB med bryttabbar.
640x413.png
Sedan tänkte jag att istället för att plöjja ner dom 25-30 kkr som behövs i initial kostnad för att ta fram en rimlig serie så sätter jag upp en kampanj på Indiegogo och kan hålla ett bra pris istället. Sagt och gjort ett projekt är upplagt och Du hittar det här:
Alla ritningar är under en "open hardware" licens och kan laddas ned från projektets wikisida. Jag håller även på med att ta fram Fritzingbibliotek så att alla ska kunna skapa snygga ritningar och dokumentation för modulerna.
Jag tar tacksamt emot frågor, kritik, ifrågasättanden, förslag eller bara rent tjöt

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.