iPad-display till dator

Berätta om dina pågående projekt.
Agwan

Re: iPad-display till dator

Inlägg av Agwan »

Det var dig jag tänkte på när jag sa 4 stycken kort. :)

Jag skall löda ihop dem när jag fått alla grejer + några dagar till. Skall flytta till ny lya på tisdag, så det stör lite i ellabbandet.

Frågan är om inte de två nästkommande projekten måste vara en lödugn och en pick-n-place. Det är sånt jäkla piller med varenda kort man skall göra. Lödugnen kanske blir ett färdigköp, för det verkar inte finnas något konverteringskit färdigt för att bygga om en sån där ugn som folk bygger om.
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Sälj på Tradera/eBay/blocket?
Agwan

Inlägg av Agwan »

Det jobbiga är att man måste gå på en stor serie direkt för att man skall kunna producera till ett vettigt pris. För mindre serier blir det 100:- i backlightkomponenter, 100 kronor i kontakter, 50 kronor i kort och 100 för att få dem monterade. 350:-. Så frakt typ 50:-. Skall det vara värt att sälja korten behöver iaf jag kanske 100:-/styck. 500:- är vi uppe i då, och så 25% moms. Slutpris 625:-.

Kan man göra en stor serie så kanske man kan komma ner i halva komponentkostnaden, 80% på kontakterna, 15:- för korten och 50:- i montering. Lite billigare frakt och mindre i vinst per kort. Kanske kan säljas för 350:- med moms. Men då handlar det om 500-serie. Startkostnad på 100 000:-. 25 000:- i möjlig vinst om man räknar 50:- per kort.

260:- hade han som mål på emerythacks. Men det är väl med polsk moms. Den kommer inte jag undan med. Frakt tillkommer antar jag.

Sedan fanns det en lite mer avancerad på http://dp2retina.rozsnyo.com/ att köpa för 710:-. Vet inte vad det blir när det kortet landat i Sverige.
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Man kan öka antalet möjliga köpare, gå ner i antal lager, färre komponenter, mer lättlödat, osv. För att få det att fungera ekonomiskt.

Säljer du det i delar så krävs ej heller EMC mm godkännanden heller vad jag minns.
Plogen

Inlägg av Plogen »

blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Pris?
Agwan

Inlägg av Agwan »

Det var extern kraft för både displayen och backlighten på deras kort.

Jag hoppas backlighten fungerar från USBn på mitt kort. Annars går det ju att mata på samma sätt externt.
Agwan

Inlägg av Agwan »

Kretskorten nu UPS:ade från tyskland. Märkligt att det skall behöva ta ända till måndag innan de skall vara framme.
Agwan

Inlägg av Agwan »

Känns som att det alltid blir såhär för mig:

I måndags så försökte UPS leverera paketet till min gamla adress. Varför då? Jo för att kretskortstillverkaren missat att jag skrivit en ny adress både som leveransadress och fakturaadress.

I tisdags blev jag tvungen att dra iväg en timme och handla lite. Såklart kom de den timmen, lämnade en lapp i brevlådan. Jag skrev på fullmakten att lämna paketet i brevlådan och satte på dörren. I fall att ringklockan skulle få slut på batteri eller om något annat oförutsett annat hända.

Onsdagen gick utan att någon kom med något paket. Jag ringer UPS nu på morgonen och då hade de försökt leverera till gamla adressen igen. :doh: Vad skall det krävas för att få tag på några kretskort? Nu har det gått över en vecka sedan paketet skickades och jag har inte fått det än. Det hade säkerligen gått snabbare med vanliga postgången.
Agwan

Inlägg av Agwan »

Hmm, nu låg paketet ändå i brevlådan på kvällskvisten.

Lödde fast kontakterna och tänkte plugga i datorn för att prova. Men det var svårt att få in en mini-displayport-kontakt i en mini-HDMI-kontakt. Tittade visst inte tillräckligt noga. Har ingen annan dator hemma heller med mini-displayport. Det får bli att prova på jobbet någon dag.
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Förslag på nya filmer som skärmen kan visa med tanke på denna och andra trådar:
* Jakten på det försvunna postpaketet
* Paketet och postterminalens förbannelse
* Det sista posttåget
* Sorteringsdatorns krossningsrike
:D

Blir spännande att hur det fungerar :tumupp:
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Inlägg av Klas-Kenny »

För att inte glömma

* Ture Sventon och den försvunna ICD2'an. :yeahright:

Sorry för OT, kom bara att tänka på den. :vissla:
Användarvisningsbild
Zatrec

Inlägg av Zatrec »

går det att använda en hdmi till displayport sladd till detta
Agwan

Inlägg av Agwan »

Nej, som jag förstår det går det inte. Det är bara kompatibelt åt andra hållet. Men det finns externa USB3 till Displayport. Finns på Dustin, men därifrån hinner jag inte få innan helgen. webhallen har inte.
Agwan

Inlägg av Agwan »

Så, har till slut lyckats köpa rätt displayportkabel. Jag var övertygad om att det inte fanns annat än displayport-mini-kontakter på grafikkort, men så var inte fallet. Den dator jag fick tag på hade bara vanlig.

Kopplade in, lade lite spänning på backlighten manuellt och vips plingade skärmen fram i Windows. Bara att addera och så hoppade bilden upp där.

Tyckte jag tog en bild av det för att kunna visa här, men den försvann i hyperspace.

Kvar att göra är att skaffa lödpasta så att jag kan löda alla backlightkomponenterna och se att det fungerar som det skall. Jag saknar dock en lödugn. Och lödpasta. Och icke helmanuell pick and place (inget krav men finns på önskelistan).
Skriv svar