Hej,
Jag har en subbas vilken har slutat fungera, jag plockar isär den och upptäcker ett "bränt kretskort". Eventuellt har det varit dålig kontakt mellan kontakten som ansluter högtalaren till kretskortet och själva plinten på kortet. Jag tror iaf detta lett till värmeutveckling som fått det att "brinna" runt omkring.
Jag kontaktade leverantören och de menade att man kunde leverera ett helt slutsteg (pris ännu okänt) men inget annat. det är ytmonterade komponenter och jag bedömer att kanske 10-15 komponenter är påverkade varav 3-6 är/var ytmonterade. Frågan är om någon tror sig kunna reparera eller om någon vet hur/vart man får fram ett ersättningskort. Uppgifter nedan.
Tack på förhand
Model: Velodyne CHT-12QR BVE
Serial:693351184
Kretskort: E230194 HX-008 (94VO)
T: Felsökning kretskort till subbas
T: Felsökning kretskort till subbas
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Jesper_75 19 augusti 2013, 22:15:53, redigerad totalt 1 gång.
-
Re: T: Felsökning kretskort till subbas
Tror tyvärr inte det är så många som vill ge sig i kast med det,men vem vet
- Swech
- EF Sponsor
- Kontakt:
Det ser nog värre ut än vad det är
Försök att tvätta med finsprit så är nog de flesta komponenter snygga under
sotet
Swech
Försök att tvätta med finsprit så är nog de flesta komponenter snygga under
sotet
Swech
Tack för visat intresse!
Visade kortet för en kille på jobbet som är duktig på elektronik hans bedömning är följande
Då det har ramlat bort flera motstånd, någon komponent är bränd till oigenkännlighet, vissa banor är mer eller mindre bortbrända så är det enda sättet mer eller mindre att ha ett schema eller ett likadant kort att mäta på.
Vad tror ni är det lönt att ens titta på det och göra en insats??
Visade kortet för en kille på jobbet som är duktig på elektronik hans bedömning är följande
Då det har ramlat bort flera motstånd, någon komponent är bränd till oigenkännlighet, vissa banor är mer eller mindre bortbrända så är det enda sättet mer eller mindre att ha ett schema eller ett likadant kort att mäta på.
Vad tror ni är det lönt att ens titta på det och göra en insats??