S: Söker anställning kring Göteborg med omnejd (anställd)

Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

S: Söker anställning kring Göteborg med omnejd (anställd)

Inlägg av psynoise »

Ej aktuellt för tillfället.

Jag söker anställning eller lärlingsplats inom elektronikkonstruktion. Min profil kan sammanfattas enligt
  • Matematisk grundkompetens från flera års universitetsstudier blandat med stort intresse för elektronikkonstruktion. Utvecklat analoga audiokretsar under längre period men även nyligen via studier fått ett större intresse kring digital signalbehandling. Från militärtjänstgöring med ledarskapsutbildning samt universitetsstudier är jag van att samarbeta mot gemensamma mål inom en tidsplan.
    • • Utvecklat analog elektronik inom audio under längre period.

• Konstruerat lågbrusig småsignalsförstärkare för audiosignaler.

• Tillverkning av prototyper och mönsterkort.

• Erfarenhet av hårdvarunära programmering med både programspråket C och assembler.

• Utvecklat realtidssystem med musikeffekter implementerat på en signalprocessor.

• Genomgott grundläggande kurser inom digitalkonstruktion och VHDL-programmering.

• Längre erfarenhet av datorstödda applikationer inom elektronik med främst öppen programvara.
curriculum_vitae.pdf
Meritförteckningar i form av resultatintyg från studier skickar jag gärna till de som är intresserade.

EDIT 2013-07-29: Stavning.
EDIT 2013-07-30: Redigerad.
EDIT 2013-08-14: Redigerat och ny curriculum vitae.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av psynoise 31 oktober 2013, 11:53:55, redigerad totalt 7 gånger.
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp

Re: S: Söker anställning kring Göteborg med omnejd

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Bra Cv. Om jag idag hade haft en passande verksamhet vore det enkelt!
Har anställt flera som har kommit och frågat, intresse för att göra något, är värt mycket!
Hoppas att du finner något som matchar säger Lasp
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Inlägg av psynoise »

Tack.

Tänkte jag kunde visa några fotografier på de senaste prototyperna jag gjort. Dessa har designat och tillverkas av mig inom kandidatarbete på Chalmers för styrning och anpassning av signaler till en signalprocessor.
ingångsförstärkare.jpg
kontrollkort.jpg
pulsgivare.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Inlägg av psynoise »

Passade på att ändra första inlägget samt ladda upp ett nyare CV.

http://elektronikforumet.com/forum/view ... 16#p971516

Jag vill ägna ett stor tack till alla som kommit med kommentarer och tips. Särskilt vill jag tacka Hanzibal som gav mig flera bra synpunkter.

Tips på företag som kan tänkas vara intresserade av personal enligt min profil mottages gärna.
Användarvisningsbild
swesysmgr

Inlägg av swesysmgr »

Du har gjort kandidatarbetet och har en massa poäng, varför inte plocka ut en BSc?
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Inlägg av psynoise »

De flesta poängen har jag från Chalmers men tyvärr inte tillräckligt till en examen. Men eventuellt skulle jag kanske kunna tillgodoräkna mig en del kurser som jag läst vid andra högskolor. Felet är att jag aldrig funderat på någon kandidatexamen utan bara bara läst de kurser jag varit intresserad av och då under civilingenjörsprogram.

Samtidigt har jag avverkat i stort sätt alla grundläggande matematikkurser som krävs för civilingenjörsexamen. Detta har varit ett mål men nu när de svåraste kurserna är avslutade har jag egentligen ingen större lust att studera till hösten. Matematiken har jag sett som viktigt vilket är svårt att lära sig på egenhand. Men nu skulle jag hellre vilja börja jobba och lära mig mer den vägen då jag inte tänkt satsa på en akademisk karriär precis.
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Lönar det sig att plugga färdigt till examen för dig?
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Inlägg av psynoise »

Det kanske ser bättre ut på pappret men kunskapsmässigt tror jag mig ha en del andra meriter än vad till exempel en högskoleingenjörerexamen indikerar. Som jag poängterar innan har jag läst mycket matematik som endast civilingenjörsstudenter på elektroteknik och teknisk fysik tar del av. Samtidigt har jag ingen lust att spendera hösten med att läsa enklare kurser inom elektronik och programmering då nivån brukar vara lägre än vad jag redan behärskar.

Skulle jag nu inte finna någon tjänst kan jag ju alltid fortsätta att studera och eventuellt satsa på enklare kurser för att samla snabba poäng. Men just nu vill jag jobba och jag tror den vägen mycket väl kan ge mig roligare utmaningar samtidigt som jag uträttar någon nytta.
rikkitikkitavi

Inlägg av rikkitikkitavi »

Du kommer absolut att tjäna på lång sikt att läsa till kurser för att ta ut examen.

Inte för att din kompetens blir bättre, utan för att du helt enkelt är något som företagen får att passa in i mallen och de därmed "vet vad de får".

Har du funderat på att driva ett eget företag på konsultbas?

Jag känner en kille som verkligen inte ville arbeta i en större organisation, utan han gcik in som konsult på olika företag när de behövde lite extra hjälp.
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

@rikkitikkitavi, Fungerade det bra för honom att konsulta som extrahjälp?
Användarvisningsbild
LHelge
Kontakt:

Inlägg av LHelge »

Tror det är en dålig idé att inte plocka ut någon examen. Jag håller med dig att du kunskapsmässigt säkert lär dig mycket mer på att jobba, men det finns fler anledningar än det.

Läser jag ett CV från någon som har en massa lösa kurser utan examen drar jag slutsatsen att denna person har svårt att slutföra uppgifter alternativt inte riktigt vet vad den vill med sitt liv. Som rekryterare skulle jag då hellre välja någon som har visat att den kan ta sig igenom en del kurser som kan anses "meningslösa" just för att slutföra det denne påbörjat. Kunskaper och erfarenhet är tyvärr inte allt i arbetslivet.

Att du inte har någon examen kommer ligga dig till last i varje löneförhandling och varje anställningsintervju resten av ditt yrkesliv om du vill jobba i en branch där ingenjörsexamen är normen. Om du nu inte skaffar dig väldigt unika kunskaper som gör dig i princip oumbärlig.
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Jag skulle vilja säga att LHelge har helt fel... Det har han inte..
Men å andra sidan är inte det inte så nattsvart som han målar upp det heller..

Jag hoppade inte över enstaka kurser, jag hoppade över att överhuvud taget börja, men med ett mål om att göra "civ ing" jobb inom 5 år.
Det gick!
Lönemässigt gick det också rätt okej, man ska ju också tänka på att jag jobbade 5 år och har inga studielån.

Men visst, jag var(är?) helt rökt på att få jobb på tex Ericsson... Men storföretag har heller aldrig varit min grej.
Fast att ett visst "storföretag" som jag blev anställd på efter ett uppköp verkade tro att anställda på små konsultfirmor endast jobbade på dessa för att de inte fick jobb på de stora. Man kan ju då undra varför de köpte oss...
Men vill man jobba på ett företag som bara ser till en formell utbildning, som man kanske genomgått för 10-20 år sen? Och det är ju ingen garanti att de kan något, eller i alla fall kan omsätta sin kunskap i något användbart för företaget..

Visst har jag hört på löneförhandligar, jo vi kan ju inte ge dig mer eftersom du inte har den formella utbildningen och facket får ju se listerna och det är inte bla bla bla..

Otaliga är de kollegorna genom åren som inte tagit ut någon examen, oftast för att de börjat sommarjobba innan sista året, och sen jobbat mer och mer under terminerna.. Och så har de en del kurser kvar de borde tenta av.. Men blir sällan aldrig av.

Jag struntar i vad det står på folks papper, jag tittar på vad de levererar... Och där har jag mött skrämmande många civ. ing. som kan rabbla en massa teori, men omsätta det i praktiken, nä det reder de inte ut..
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Vilka är bäst i din synvinkel? man kan ju förledas att tro att de som gått civ.ing är [OK] ;)
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Som jag sa, de som levererar, hur de uppnått kunskapen är egentligen ointressant.
Visst kan jag förstå "inköpare" som väljer att köpa en civ ing för att han tror att det är en kvalitetstämpel, lite som att köpa en trafo med CE märke och tro att man garanterat får något bra.
Skriv svar